Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

Verkar som att du inte vill berätta åldern på barnet för att du kanske får ett svar som du inte är ute efter. För om barnet var nyfödd så behöver det inte vara så konstigt att hon inte kom, man hinner inte utveckla de känslor som man annars hade gjort för ett barn som vore äldre.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Mor) skrev 2010-11-08 09:19:46 följande:
    Och detta vet du av egen erfarenet??
    Men så är det jo eller ser du inte de logiska i det?

Man knyter an mer till ett barn som man känner än nån man inte gör det borde du väl själv fatta.
  • Anonym (Nja)
    AronNora2 skrev 2010-11-08 21:39:05 följande:
    Det spelar givetvis ingen som helst roll vilka eventuella känslor systern hade för barnet.
    Det viktiga är ju att hennes syster drabbats av en svår tragedi, och att hon i det läget väljer att dra uppmärksamheten till sig själv genom att inte gå på begravningen.
    För att hon hade en viktig tenta ja, som kanske inte går att göra om. Min bästa vän kom inte på min fars begravning för att hon hade tenta och det förstod jag. Hon var iaf där under de värsta vissa saker måste man ändå försöka att acceptera alla agerar olika och sörjer olika det är inte meningen att man ska förstå precis allt.
Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?