Inlägg från: HetaHelga |Visa alla inlägg
  • HetaHelga

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

Astarte skrev 2011-03-16 21:32:48 följande:
    Klart att människor fungerar olika, men det finns en gräns för hur mycket man ska behöva förstå. Undviker man sitt syskonbarns begravning med hänvisning till en tenta får man finna sig i att bli av med sin syster för resten av livet. Man behöver inte förstå systern. Det finns inget att förstår. Förlorar ens syster sitt barn kryper man dit. Det bara är så.
    Visst kan man resonera som du. Sen kan man ha en annan åsikt, som inte är felaktig bara för att den är annorlunda. Jag vet flera som valt o avstå begravningar, ibland med svepskäl, just för o slippa en jobbig situation. Alla fixar inte o gå på begravningar. Men man behöver inte sörja mindre för det. Jag tycker det visas oerhört lite tolerans för andra människor o att det verkar som om alla ska klara av att närvara på en begravning bara för att. Varför ska man säga upp bekantskapen med en syster bara för det? Då har man aldrig brytt sig om sin syster innan heller... Sluta ifrågasätta o tjafsa o acceptera att folk är olika!
  • HetaHelga
    ica skrev 2011-03-26 17:48:39 följande:
    Skulle nån av mina syskon förlora ett barn eller livskamrat då släpper man ju allt. Då finns det inget viktigare än att finnas till hands för sitt syskon.
    Att det är jobbigt och att det är ett skäl köper jag inte. Det jobbiga är förlusten av nån älskad. Då behöver de närmst sörjande få stöd av sina närstående. Men om man inte är närstående som syster då undrar jag vad som ligger bakom.
    Om man själv inte mår bra av dödsfallet o inte orkar med begravningen så ska man ändå orka o gå dit o vara stöd menar du??? För att??? Vem bestämmer vad andra ska orka o inte? Du?
Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?