• ica

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

Skulle nån av mina syskon förlora ett barn eller livskamrat då släpper man ju allt. Då finns det inget viktigare än att finnas till hands för sitt syskon.
    Att det är jobbigt och att det är ett skäl köper jag inte. Det jobbiga är förlusten av nån älskad. Då behöver de närmst sörjande få stöd av sina närstående. Men om man inte är närstående som syster då undrar jag vad som ligger bakom.

• ica
    HetaHelga skrev 2011-03-26 17:51:51 följande:
    Om man själv inte mår bra av dödsfallet o inte orkar med begravningen så ska man ändå orka o gå dit o vara stöd menar du??? För att??? Vem bestämmer vad andra ska orka o inte? Du?
    Det är väl ändå föräldrarna till barnet som har det värst. Att skylla på en tenta är lamt. Det måste finnas mer bakom.
  • ica
    Raskask skrev 2011-03-26 17:58:27 följande:
    Om man inte orkar stödja en syster vars barn ska begravas så kanske man helt enkelt inte håller måttet för fortsatt vänskap. I vissa sammanhang hamnar man i sitsen att antingen klarar man av den, eller så sviker man. Det får man liksom räkna med som människa. Att dels svika sin syster i en sådan abnorm situation och sedan bli stött för att systern inte räknar med en i livets alla skeden är fjantigt. Bara att tugga i sig att livet inte alltid är som man vill.
    Begravning är inte roliga för de innebär att nån som man tyckt om inte finns längre. Barnbegravningar är ännu värre. De närmaste behöver stöd av de som står nära för att överleva.
Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?