Inlägg från: Farfalla |Visa alla inlägg
  • Farfalla

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

Jag har/hade två halvsystrar... Dom är betydligt äldre än vad jag är och således har vi inte bott tillsammans hemma hos mamma och pappa(pappas döttrar).

Men vi har ju alltid umgåtts betydligt mer när jag var mindre men även senare trots olika bostadsorter.

Iaf så skrev både ett varsitt mess då min Rasmus gick bort, 7månader liten. Dom skrev att dom beklagade och att dom skulle ringa lite senare när det var lugnare. Idag är det 3år och 3dagar sedan. Dom har ännu inte ringt det samtalet!!

Dom kom inte på begravningen.. skickade blommor..
    Sen stötte vi ihop med den ena på min lillasysters bal, hon frågade bara lite om hunden jag hade med om den var min..
    Sen träffade vi på båda på farmors begravning, detta nu innan julen, då sas det ingenting, inte ens ett "grattis" till lillasyster som kommit............

För mig är det totalt oförlåtligt att inte ha kommit på begravningen, om dom inte tex själva var så sjuka att dom var på sjukhus eller nåt åt det hållet.
    Att dom sen inte ens hört av sig är lika med att jag aldrig någonsin vill ha med dom att göra igen!

Tråkigt men sant. Jobbigt för pappa, men dom är vuxna och gjort sina egna beslut, och jag mina grundade på deras!

Stå på dig ts, det var riktigt dåligt av din syster att skylla på tenta och att hon inte orkade. Tentor kan man göra om.. Och om hon inte orkade....så orkade ju du knappast bättre själv.

Att ta farväl och begrava sitt barn är det absolut värsta man kan behöva göra!
    Och då måste man få ha sina nära omkring sig!

Styrkekramar! 

Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?