Anonym skrev 2010-11-07 23:19:07 följande:
I vår familj ställer vi upp för varandra, alla utom hon, eftersom hon alltid kommer först och ställs i främsta rummet. Jag ska inte behöva säga till henne att jag behöver stöd när MIN son dör, hon fanns inte där för mina andra barn när de föddes, hon ringde aldrig när jag låg på sjukhus och var svårt sjuk. Hon har sagt till mig och till min barn (den äldsta är sex) att hon ska komma och sean kommer hon aldrig. Varje gång hon är på besök blir hon sjuk och tar uppmärksamheten från mina barn.
Jag och min familj bor nämligen inte på samma ort som mina föräldrar och min syster, men de äger en sommarstuga här och när hon blir "sjuk" tar hon dyrbar tid från mina barn som de kunde spendera med sina morföräldrar.
Valet är mitt och det inser jag, vem vill vara bitter och arg, men samtidigt VILL och kan jag inte förlåta henne. Hur kan jag få mig själv att vilja det?
Jag kan inte tala med människan, hon blir så dramatisk och skriker och hör inte ett ord man säger och skriva ett brev det är jag inte redo för, men det var en bra idé, tack.
Vad menar du med "sjuk"? Tar uppmärksamheten från dina barn? På vilket sätt? Dramatisk och skriker? Brukar du tänka på hur du pratar med henne? Att inte kritisera hennes person osv.
Anonym skrev 2010-11-07 23:07:44 följande:
Iya Akintunde skrev 2010-11-07 23:05:04 följande:
Beklagar sorgen först och främst.
Min första tanke är att det kanske var hennes sätt att hantera sorgen, alla är vi ju olika. Jag vet inte om jag skulle klara av att gå på någon begravning alls oavsett hur nära personen står mig. Just den omvälvande känslan av en begravning kan nog vara övermäktig för många och även din syster? Nu känner jag ju inte henne och inte dig men jag kan tänka mig att när man är i chock och sorg så kan man liksom förneka sina djupaste känslor och göra sig sysselsatt och otillgänglig för att slippa känna den där enorma sorgen...
Visst kan det vara så, men jag behövde henne och det var min son, varför ska jag behöva ta hänsyn till hennes sorg i det skedet?
Varför skulle hon ta hänsyn till din sorg om du inte ville ta hänsyn till hennes? Var din sorg störst och viktigast?