Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?
Först en STOR KRAM till dig!
När jag läser det du skrivit kommer sorgen i mitt bröst. JAG vet precis vad du pratar om. Människor som inte förlorat ett barn i livet kan inte förstå även om de tror det eller försöker.
När man förlorat sitt barn dör ens hjärta o man bara faller ihop..Man orkar inte med att ta någon som hellst kontakt utan alla ens nära o kära måste bara finnas där.
Din syster är ett STORT EGO.
Hon skulle bara kunnat googla om sorg så hade hon förstått vilket helvete du går/gick igenom.
Man förändras som person vännen när man drabbas. Man orkar inte höra människor gnälla om småsaker o allra minst sätta sig själva främst..Man såvrar helt enkelt bort de människor som inte finns där när man som bäst behöver..Din besvikelse över hur din syster betett sig o hur dina föräldrar skyddar henne sårar dig något enormt..Jag tycker du gjort helt rätt som klippt banden med din syster. Du ska veta att det bara finns en förlorare och det är din syster som en vacker dag kommer må väldigt dåligt för det hon gjorde dig. Hon kommer tillbaka men hon måste själv inse vad hon gjort dig..Håll ut o tänk om...Du har säkert vänner som stöttar mkt mer än hon gjort o det är viktigast nu..
Jag vet...Förlorade min fina son tragiskt den 28dec 2009 22 år gammal...Först nu har jag börjat leva lite igen och fick för 2 v sedan veta att jag var gravid..nu i v8+1..Jag är 44år helt fantastiskt....Livet kommer tillbaka..Umgås med människor som du mår bra av o ta bort alla energitjuvar...KRAM EVA
Visst förändras man som person, och jag har goda vänner som varit mer stöd i livets olika skeden än vad min syster var, de betyder mycket för mig.
Just nu är jag sjukskriven för depression och ångest, men så mycket hjälp vet jag inte om jag får. En mängd piller och en timmes samtal i veckan hjälper föga.