• Anonym

Ok att ge kall ersättning?

Skulle vilja veta vad ni tycker om att ge ersättning kall och då menar jag inte från dom små tetrorna utan pulver ersättning som skakats med kallt vatten och sen har barnet fått d 1-3 timmar senare när den vart hungrig? Hade en diskution med en släkting som har en 1månaders gammal bebis och ger den det... Enligt henne är d ok men jag har för mej när min dotter var liten och fick ersättning att d var viktigt att man skulle värma vattnet innan pulvret ska i och sen ge direkt och inte spara för några timmar frammåt lr är det jag som är överdrivet petig ?

• Svar på tråden Ok att ge kall ersättning?
  • Jullesmamma

Vet inte hur råden är nu men när sonen var liten skulle vattnet vara uppkokt och nerkylt... Hur varmt/kallt det serverades hade ingen betydelse, men jag tror inte det smakar så värst bra kallt...
    Har för mig att det stod på förpackningen...

• Mariohn

Har man kommunalt vatten och bor i Sverige går det utmärkt att ge kall ersättning! Det rekommenderas tom när barnen har feber och man ska försöka hålla dem så svala som möjligt. Har aldrig kokt vatten till barnen. Spolar ur kranen, tar kallt vatten, blandar i pulver och värmer till lagom dricktemp. 

Svar på tråden Ok att ge kall ersättning?