• Lovisa87

    Ängla mammor

    Hej. Måste få skriva av mej.
    Ja är nybliven ängla mamma, min son dog i magen den 2/11-10 och ja födde honom den 5/11-10. Han va beräknad den 3/12-10, så ja va i v 35+2 när hans hjärta slutade slå.

    Men de är så mycket ja undrar. Ja saknar honom så oerhört, kan inte sova om nätterna trotts att ja tar sömntabletter...bara ligger o sörjer o grubblar om vart annat. Begravning, när ska ja sluta blöda, när ska vi bli gravida igen?! Både jag och min sambo vill bli gravida så fort igen som möjligt, inte för att ersätta William på något sätt alls, bara för att va ska vara 4 här på jorden, de va ju så de skulle bli.

    Har en dotter på 16 månader o vill så gärna att hon o William ska få sej en lillebror/lillasyster!

    Därför vill ja prata med er andra änglamammor, berätta hur de va för er, hur ni tänkte o hur ni gick vidare.
    Tacksam för alla svar ja kan få.
    Vi mammor är bäst, oavsätt om våra barn finns på jorden eller i himlen! Vi är starkast!
    //Lovisa

  • Svar på tråden Ängla mammor
  • Tezzan84

    Fina du!
    Grattis till pojken, och beklagar er sorg. <3. Jag VET precis hur du känner dig nu, och vilka tankar o funderingar som plågar dig...  Jag är också änglamamma till lilla Frans som föddes 10-07-09. Jag var i v 38+3 när Frans somnade in i min mage. Dem hittade inget fel på varken mig eller Frans..., plötslig spädbarnsdöd. Jag födde honom vaginalt och min blödning varade i ca 3 veckor.., tog slut samma dag som vi begravde vårt barn. Vi hade sex när blödningen tog slut och vi önskade inget hellre än att bli gravida igen. Det har nu gått fyra månader och vi har fortfarande inte lyckats..., så nu håller vi tummarna för denna månaden. Jag vet att man inte ska tänka på det hela tiden för då kan kroppen "låsa" sig..., men hur det är det att inte tänka på det!? Vi vill ju så gärna att Frans ska bli storebror.. Hör gärna av dig, så kan vi prata mer om du vill.

    Många Varma Kramar till dig!!  <3

  • MaEng

    Hej!
    Jag blev också nyss änglamamma. Min dotters hjärta slutade slå 5/11 och jag födde henne 6/11..exakt en vecka sedan. Känns så sjukt att planera begravning och hela den biten, när vi egentligen skulle titta på bäbisgrejer.
    Jag och min man vill också bli gravida så fort som möjligt, men jag är så nervös att det ska ta lång tid och hur jag kommer känna den dagen det visar ett Plus igen... Kommer vara så sjukt nojig och nervös under hela graviditeten misstänker jag. :/

    Kramar!

  • englamamman

    Grattis till er lilla pojke. Men jag måste ju även beklaga att han inte finns hos er mer än i tanken. När vi förlorad vår ena tvillingflicka var sorgen total. Vi hade redan rvå barn sedan innan så sambon vill absolut inte försöka igen. Han vet att jag vill det....men frågan är om vi verkligen skulle ha vågat med tanke på att man nu vet hur det kan gå. Jag önskar er allt gott och hopoas att ni får det som ni vill.

  • Anonym

    Grattis till pojken. Beklagar sorgen.

    Vi har en pojk på två år född 08.


    0908 föddes våran andra pojk, jag var då i v.34. De kunde inte heller hitta något fel på varken barnet eller mig.
    Plötsligspädbarnsdöd säger de.

    Jag är gravid igen (v37+1), om en vecka ska de försöka sätta igång mig. Så jag håller verkligen tummarna för detta..

    Jag ville vänta med att försöka igen, ca 6 mån efter händelsen försökte vi igen, då gick det på första försöket.

    Men denna graviditet har varit både jobbig o förväntansfull, nu de sista har jag varit väldigt nervös att de ska hända även denna gång.. Denna gång säger de att det verkar vara en flicka, mig spelar det ju verkligen ingen roll, blir bara glad de kommer ut en levande bebis!

    Jag önskar er all lycka.

    Mång kramar


     

  • ÄlskDuBaby
    Anonym skrev 2010-11-14 07:44:20 följande:

    Grattis till pojken. Beklagar sorgen.

    Vi har en pojk på två år född 08.


    0908 föddes våran andra pojk, jag var då i v.34. De kunde inte heller hitta något fel på varken barnet eller mig.
    Plötsligspädbarnsdöd säger de.

    Jag är gravid igen (v37+1), om en vecka ska de försöka sätta igång mig. Så jag håller verkligen tummarna för detta..

    Jag ville vänta med att försöka igen, ca 6 mån efter händelsen försökte vi igen, då gick det på första försöket.

    Men denna graviditet har varit både jobbig o förväntansfull, nu de sista har jag varit väldigt nervös att de ska hända även denna gång.. Denna gång säger de att det verkar vara en flicka, mig spelar det ju verkligen ingen roll, blir bara glad de kommer ut en levande bebis!

    Jag önskar er all lycka.

    Mång kramar


     


    Grattis till nya graviditeten , hur mår ni ?
    Jag är änglamamma. och mamma och gravid :)
Svar på tråden Ängla mammor