koncentrationssvårigheter m.m.
Hoppar in här och *puffar*
Hur har det gått för er TS ?
Skulle nästan kunna säga att det är min son som du beskriver. Han är 8 år och går i första klass.
Han kan med förvinna in i tv;n, då är det inga problem med att koncentrera sig
Min son har med fått stöd i skolan på lektionerna för att han har svårt att komma igång med uppgifter eller så fastnar han eller drömmer sig bort...
Nu har han redan blivit utredd av en specialpedagog redan från början i första klass, redan på dagis så hade de en från BUP som hjälpte personalen att hantera sonen som kunde få utbrott och var svår hanterad med viss ilska mot sina kompisar och även så är han sen i sin motorik m.m
Men inga problem med att tala eller uttrycka sig men är inte heller överaktiv mer än lite myr kryp i kroppen ibland, som de flesta i hans ålder
Hemma var det inga problem, i alla fall hos mig eftersom vi separerade när han var ca 4 år. Men hos sin pappa var det lite sämre iom att han träffade tidigt en ny som hade barn ( de barnen har diagnosen adhd och dyl) Kan ibland visa oro inför nya saker. Om separationen påverkat vet jag inte, men nu 4 år senare mår han bra mycket bättre
Visst trotsar han men det gör väl de flesta barn...
Jag säger precis som du att jag är jätterädd för att han ska bli stämplad för en remiss till BUP är nu skickad, hans pappa som själv känner igen sig i sonen tyckte detta var en bra ide från början men jag var till motsträvig från början men nu ändrat mig och nu hoppas jag att han får hjälpen så han inte kommer efter i skolan.
Mycket av symtomen på adhd stämmer men det återstår väl att se, viktigast nu är att han får hjälpen i skolan så att han inte kommer efter och får det kämpigt framöver.