Kate:
Jobba på nu. Ända in i kaklet! Snart är du klar!
Fiji:
Jag tycker också att de verkar lite konstiga på dagis. Jag kan iofs tycka att det är bra att barnen inte är sjuka när de är där, men på dina beskrivningar så låter det ju inte som N är sjuk. Jag undrar också om de tempar alla barn, eller om de har fått för sig något när det gäller N? Fast det kan förståss vara svårt att ta reda på.
Hoppas att du får lite egentid snart så du kan vila. Stor kram!
Jag har hävdat att "Nej då, G klättrar inte. Han är väldigt rörlig, men han håller sig på marken". Nu har jag definitivt förstått att det beror på att han helt enkelt varit för kort för att nå upp. Men det finns ju lösningar på det. Baxa mammas symaskin (från 70-talet = syr som en dröm men väger fläsk) fram till en stol så man via dem kan klättra upp på bordet, tex. Igår kom jag hem till en son som hade fläskläpp modell större då mannen ropat till just under en sådan eskapad så G vände sig om och tappade balansen. Och just nu fick jag ett sms där det stod: "Ve och fasa. Nu kan han klättra upp på toalettstolen. Jag åker och köper ett genomskinligt duschdraperi!". G brukar nämligen vara med mannen inne i badrummet när han (mannen, alltså) duschar. Funkade ju fin-fint när G höll sig på golvet. Men på toalettstolen är det mindre bra att han är pga en massa anledningar. Var förvarar ni toalettborsten, förresten? G är så kort att han inte når den när vi ställer den på toalettstolen, men om han nu klättrar upp så kommer ju saken i ett annat läge. Och toalettborsten känns som en grej man gärna vill ha i badrummet...