• asap

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Mrs Fisk - Så skönt!

Sara - Tänkte väl att du skulle titta in och förtydliga..

Somna - Ja, om barnet går mer än 15h så får du rabatten, om barnet går 15h men även på lov så får du rabatten, om barnet går 15h kl 8-11 och är ledig alla lov så blir det gratis. Gäller alltså från höstterminen det året barnet fyller 3.

• asap

Blomster - Håller med om att hemmarutinerna inte behöver betyda något alls på fsk, tror inte det blir lättare att vänja sig vid fsk för att man försökt göra likadant hemma innan. Så jag hade nog också kört på som vanligt och sedan tagit det som det kom vid inskolningen. Kanske får hon lättare att hålla sig vaken där för att det blir så intressant och annorlunda än att hänga hemma med morsan?

Vår TV är bara på när det är Bollis och när det är något (för mig) intressant i sportväg. Jag ser här att det är lika så bra att låta det förbli på det viset. Jag kollar play när det är något jag vill kika på istället, den senaste perioden har det gällt the Wire och så de båda barnserierna, mycket skönare att kunna välja själv när man vill titta och hur länge man orkar innan John Blund kommer och förstör.

• asap

ICQ då, som var det som gällde på min tid. Är det helt borta nu eller? För det fungerade bra där i slutet på 90-talet.

• asap

Cissi - Jag blir faktiskt lite nyfiken, kanske ska testa på det experimentet någon gång? Jag har aldrig testat och kan därför inte riktigt föreställa mig vad som händer. Det är ju tvål, liksom, det kan väl inte förvandlas till något annat? Intressant att den expanderar, jag undrar hur mycket? Så mycket så att en liten burk med lock skulle gå sönder om tvålen var instängd där? Du har inte fotodokumenterat det hela? *nyfiken i en strut*

• asap

Cissi - Tack för att du (fisk-)benade ut det hela lite mer för mig!

Ela - Hur kan ni redan veta att det är bajs-skit-veckan, det är ju bara tisdag än?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13