• Emmi27

    Sorgbearbetning

    Har bara varit medlem här i en dag och just suttit och tittat runt lite i trådarna här. Och så hittade jag hit och läste lite vad några av er änglamammor skrivit och fick ont i hjärtat. Jag har inte förlorat ett barn men däremot förlorade jag en annan person i vintras och min värld höll på att gå under. Genom att desperat bara söka på "sorg" på nätet så hittade jag till en sida som heter sorg.se där jag upptäckte att det finns en bok som heter sorgbearbetning. Man kunde provläsa ca 20 sidor och jag fastnade direkt. Här fanns det material om något som nästan ingen vet hur man ska hantera. Jag beställde boken på adlibris och efter att ha läst och gjort uppgifterna så mår jag oerhört mycket bättre. Det är i princip en handbok i hur man bäst bearbetar sorg, och det är inget hokus pokus utan att resultat av många års studier. Jag vill varmt rekomendera den här boken till alla som behöver hjälp med att bearbeta en sorg. Om jag haft råd hade jag köpt ett helt lager och skickat till alla människor som behöver för att jag önskar att alla som sörjer av olika anledningar ska få chansen att hjälpa sig själva.

    Så jag hoppas att iaf någon läser det jag skrivit och vill ta en kik på sidan www.sorg.se
    Ta er tid i några minuter, provläs och bilda er en uppfattning om vad boken går ut på. Jag visste inte vad jag skulle tro när jag väl börjat läsa boken och börjat med uppgifterna man ska göra, men att åtminstone göra NÅGOT kändes bra och sedan insåg jag att det faktiskt hjälpte otroligt mycket och jag känner inte längre den där förtärande smärtan varje dag.

    Många varma kramar till alla er som förlorat en ängel

  • Svar på tråden Sorgbearbetning
  • MY2004

    vad generöst av dig att skriva ett långt inlägg med tips till oss sörjande! jag har själv boken, men har inte öppnat den än, trots att det gått två år nu! men tack för påminnelsen, imorgon ska jag börja läsa den!!!

  • Emmi27
    MY2004 skrev 2010-11-17 22:42:28 följande:
    vad generöst av dig att skriva ett långt inlägg med tips till oss sörjande! jag har själv boken, men har inte öppnat den än, trots att det gått två år nu! men tack för påminnelsen, imorgon ska jag börja läsa den!!!
    vet ju hur det är att känns sig som om världen gått under och skulle bara bli glad ifall en enda människa blev hjälpt av den här boken! lyckönskningar!
  • Emmi27
    jaz skrev 2011-01-15 12:51:23 följande:
    Har beställt den nu,tack för tips!
    Hoppas att den ger dig något!
Svar på tråden Sorgbearbetning