• Orkide

    Nackdelar med dynamisk pedagogik

    Hej,

    Ni som läst om dynamisk pedagogik eller arbetet med det. Vad kan ni se för nackdelar med dynamisk pedagogik?

    Tacksam för svar Solig

  • Svar på tråden Nackdelar med dynamisk pedagogik
  • giftfri

    Är man så osäker på hur barn ska tas omhand/skötas/uppfostras, att man behöver läsa sig till det, då vete fan om man ens ska skaffa sig några..

  • Clotilda
    giftfri skrev 2010-11-21 15:21:22 följande:
    Är man så osäker på hur barn ska tas omhand/skötas/uppfostras, att man behöver läsa sig till det, då vete fan om man ens ska skaffa sig några..

    Men snälla du, pedagogik handlar om hur vi lär oss och hur vi fungerar tillsammans ur ett sociologiskt perspektiv och har först och främst med barnomsorg och utbildning att göra. Ta några djupa andetag och försök tagga ner.


     


    (Och till TS: Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dynamisk pedagogik så jag kan inte svara på det, var bara tvungen att kommentera inlägget ovan.)

  • giftfri
    Clotilda skrev 2010-11-21 15:40:05 följande:

    Men snälla du, pedagogik handlar om hur vi lär oss och hur vi fungerar tillsammans ur ett sociologiskt perspektiv och har först och främst med barnomsorg och utbildning att göra. Ta några djupa andetag och försök tagga ner.


     


    (Och till TS: Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dynamisk pedagogik så jag kan inte svara på det, var bara tvungen att kommentera inlägget ovan.)


    Ha ha ha, låter lika patetiskt å flummigt det med, pröva istället med nåt som heter snut förnuft.
    Tänk att det plösligt blivit så knepigt med barn å barnuppfostran, å ändå har vi, våra föräldrar, våra förfäder i alla tider, klarat sig helt utan flumböcker..., stackars ungar idag, som tvingas bli försökskaniner för allehanda pedagigiska expriment, allt för att tillfredställa ett antal förvirrade vuxna..
  • Clotilda
    giftfri skrev 2010-11-21 18:36:40 följande:
    Ha ha ha, låter lika patetiskt å flummigt det med, pröva istället med nåt som heter snut förnuft.
    Tänk att det plösligt blivit så knepigt med barn å barnuppfostran, å ändå har vi, våra föräldrar, våra förfäder i alla tider, klarat sig helt utan flumböcker..., stackars ungar idag, som tvingas bli försökskaniner för allehanda pedagigiska expriment, allt för att tillfredställa ett antal förvirrade vuxna..

    Men tänk om mitt sunda förnuft skulle säga mig att det är helt rätt att aga barn när de inte lyder? Vems sunda förnuft är det du menar skall råda? Finns det något allmänt sunt förnuft som jag har missat?


     


    Ja, det var jättebra förr i tiden, när vi inte betraktade barn som barn utan som småväxta vuxna och satte dem i arbete så fort de kunde gå. Och det var ju jättebra när vi ansåg att aga var ett helt utmärkt sätt att få barnen att uppföra sig. Det finns såklart ingenting positivt med den här utvecklingen som skett och det har absolut ingenting med forskning att göra att vi ens har utvecklat något som kallas för pedagogik. Ska vi ge kvinnorna en träbit att bita i när de föder barn på ett jordgolv också?

  • Orkide
    giftfri skrev 2010-11-21 15:21:22 följande:
    Är man så osäker på hur barn ska tas omhand/skötas/uppfostras, att man behöver läsa sig till det, då vete fan om man ens ska skaffa sig några..
    Oj, jag visste inte att människor kunde missförstå eller tolka min fråga på något annat sätt, men tydligen så finns det människor DU som får för sig att tolka hej vilt.. Väldigt oroväckande att det finns sådana människor *SUCK*.... Men eftersom sådana som du finns ska jag förtydliga varför jag skapade den här tråden!

    Jag läser till lärare och går just nu en kurs om dynamisk pedagogik, jag har inte funnit några luckor med den pedagogiken i de böcker jag läst hittils men det finns luckor i allt och jag ville höra några nackdelar av någon som arbetat eller läst mer om dynamisk pedagogik än vad jag har! Okej? Du är tydligen inte en som bör svara på min fråga.
  • Orkide
    Clotilda skrev 2010-11-21 15:40:05 följande:

    Men snälla du, pedagogik handlar om hur vi lär oss och hur vi fungerar tillsammans ur ett sociologiskt perspektiv och har först och främst med barnomsorg och utbildning att göra. Ta några djupa andetag och försök tagga ner.


     


    (Och till TS: Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dynamisk pedagogik så jag kan inte svara på det, var bara tvungen att kommentera inlägget ovan.)


    Hej, jag förstår varför du kände dig tvungen till att svara giftfri..
Svar på tråden Nackdelar med dynamisk pedagogik