• Äldre 19 Nov 10:52
    22134 visningar
    11 svar
    11
    22134

    helgvärd- info





    I helgen så smäller det igång
    !

    Först ut på banan blir vår Helgvärd Little Ms Chatterbox Solig
    Ämnet hon kommer att "helgvärda" kring och om är ADHD/AS!
    Ett ämne som är både aktuellt på sajten, intressant och en diagnos som berör en rätt stor del av vår befolkning på ett eller annat sätt.

    Vi har också den stora äran att få besök på sajten av Caroline af Ugglas, Lotta Abrahamsson och Stefan Görson. Solig


    Caroline af Ugglas-
    En folkkär och uppskattad artist med många järn i elden.
    Sångerska, konstnär, körledare och nu aktuell med sin nya skiva och turné "Vad var det jag sa"
    www.bigispromotion.se/index.php

    Caroline kommer att chatta mer Er medlemmar på lördag med start klockan 16:00
    Du kan ställa frågor redan nu!
    http://www.familjeliv.se/Live_chat/chat.php?event=43


    Stefan Görsson-
    Rektor för skolan Jag kan.
    Skolan bedriver en undervisning som är speciellt anpassad för elever i årskurs 1-6 med diagnoser som ADHD eller Asperger.
    www.jagkan.se/

    Lotta Abrahamsson
    -
    Handledare, föreläsare, bloggare och författare!
    Expert på social- och emotionell utveckling och tydliggörande pedagogik vid  AS/ADHD. Har själv diagnoserna ADHD/AS vilket ger en unik förmåga att dela med sig om hur personer med ADHD/AS kan tänka och reagera.
    lotta-abrahamsson.blogspot.com/

    Lotta och Stefan kommer att finnas i en tråd under söndagen.
    Då har ni möjlighet att ställa frågor om bl.a. undervisning av-och skolsituationen för barn med AS/ADHD
    Tråden kommer att finnas här:

     http://www.familjeliv.se/Forum-5-397/ 



    Vi ses i helgen!! Solig
  • Svar på tråden helgvärd- info
  • Äldre 20 Nov 11:03
    #2
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-19 18:19:57 följande:
    Vad kul! Min 4-åring har ADHD/AS/autistiska drag och 15-åringen har förmodligen ADD. När jag funderar närmare på saken har förmodligen både maken och jag också ett gäng diagnoser var. En ny (faktiskt spännande) värld att sätta sig in i!
    Det är det absolut!
    Jag har lärt mig en hel del om ADHD/AS bara nu innan den här helgen. Det är intressant och vissa delar hade jag ingen aning om. Solig
  • Äldre 20 Nov 13:47
    #4
    idiblon yes skrev 2010-11-20 13:42:02 följande:
    Jaha, men vad bra, en del av vad jag skulle vilja ha fram i mitt förslag kommer nog fram nu då.

    Men jag tror det är vi med diagnoser som borde vara normen, vi är bäst.
    Det tror jag också!
    Du får gärna starta någon tråd om du vill och sätta "vinkel" utifrån din tanke!
  • Äldre 20 Nov 17:27
    #6
    vi5 skrev 2010-11-20 16:34:10 följande:
    båda mina söner håller på att utredas för asperger just nu. så detta är ju jättebra 
    Vad bra att du tycker det Hjärta
    Hur gamla är dina killar?
  • Äldre 21 Nov 14:01
    #8
    idiblon yes skrev 2010-11-21 12:53:01 följande:
    Done. Kommer kanske fler, det är lite svårt att få människors uppmärksamhet. Kanske får ta till det (enligt min egen forskning) vetenskapligt beprövade - nämligen provokation.

    Ibland kan det krävas en viss form av snäll provokation för att få reaktioner
    Lade du det under helgvärd eller under någon annan forumdel?
  • Äldre 21 Nov 14:18
    #10
    idiblon yes skrev 2010-11-21 14:13:37 följande:
    Helgvärd.
    Där var den

    Vilken bra TS!
    Tack! Hjärta
Svar på tråden helgvärd- info