• Änglamamman

    Fråga ang. ÄL (försöker få syskon till min ängel)

    Begriper ingenting av min kropp just nu... Vi förlorade vår son i magen i maj och försöker att bli gravid med ett syskon. Vi hade inget problem med att bli gravid förra gången, men nu fungerar det inte. Jag har använt ÄL stickor och fått utslag varje månad förutom en. Vi har prickat rätt tidpunkt men inte blivit gravid än. Jag äter därför pergotime nu. Jag har ätit min andra dos och väntade ÄL denna vecka. Jag har kört ÄL stickor morgon och kväll men inte fått utslag under veckan. I onsdags var jag på VUL till min BM och hon kunde se två stora ägg på vänster sida som snart skulle släppas. Däremot var det inget "ÄL sekret". Hon kollade storleken på äggen och sa att hon trodde att jag skulle få ÄL fredag eller lördag (dvs igår eller idag). För säkerhetsskull skulle jag komma till henne igår igen (fredag) för att veta säkert. Jag brukar alltid få ont i tjejmagen när jag har ÄL så även om jag använder mina stickor så brukar jag känna när ÄL kommer.

    MEN nu till min fundering. Igår hos BM så såg hon inte de två äggen på vänster sida längre! Och när hon undersökte sekretet så tydde det inte på att jag har ÄL. Jag har INTE haft utslag på ÄL stickorna och jag har INTE fått så där "ÄL ont" som jag brukar ha. Fattar ingenting!! Äggen är borta men jag verkar inte haft ÄL. Enligt min BM så brukar sekretet vara blött i några dagar kring ÄL. Så hon borde ju sett det igår eller onsdags tycker jag?

    Någon som har några idéer på vad som kan ha hänt/ varit med om samma sak??

  • Svar på tråden Fråga ang. ÄL (försöker få syskon till min ängel)
  • Stark Längtan83

    Jag vet inte varför men jag fick aldrig heller utslag på Äl stickorna, beror kanske på vilka man använder vi använde oss av testlagrets. jag blev gravid iallafall så Äl måste jag ju ha haft?

  • Änglamamman
    Stark Längtan83 skrev 2010-11-24 12:49:04 följande:

    Jag vet inte varför men jag fick aldrig heller utslag på Äl stickorna, beror kanske på vilka man använder vi använde oss av testlagrets. jag blev gravid iallafall så Äl måste jag ju ha haft?


    Ja det måste du ju haft... Ja ilband förstår man sig inte alls på kroppen. Men det har väl lite med sorgen och göra också kanske, att man inte begriper något. Nu sitter jag mest och väntar på BIM. Men jag tror att tanten kommer denna månad igen, suck!
Svar på tråden Fråga ang. ÄL (försöker få syskon till min ängel)