Inlägg från: MammaG |Visa alla inlägg
  • MammaG

Sunt förnuft

"Blekingetrafiken har inga regler om att barn ska ha förtur"

Nej, men normalt folkvett som förhoppningsvis finns hos var och en säger väl att man inte vare sig tränger sig förbi barn eller lämnar dem stående på en perrong? Är vuxna så självupptagna att det bara är vi själva som gäller? Hur tänker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 08:39
    Den här länken skulle naturligtvis in också:www.aftonbladet.se/nyheter/article8160071.ab

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sunt förnuft
  • MammaG
    Tecken skrev 2010-11-22 13:39:48 följande:
    Jag hade inte brytt mig. De barnen är inte mitt ansvar.
    Hur skulle det kännas om ditt/dina barn blev lämnade ensamma på en perrong pga detta tänkande?
  • MammaG
    Tecken skrev 2010-11-22 14:00:54 följande:
    Väldigt abstrakt frågeställning för mig... Var och en har ansvar för sina egna barn, man kan inte räkna med andras god vilja.
    Alla har ansvar för att inget barn ar illa eller får problem det står vem som helst fritt att åtgärda
  • MammaG
    Blygdläppen skrev 2010-11-24 07:23:04 följande:
    Bullshit, jag skiter i dina barn. Det är du och barnens far (eller eventuell övrig vårdnadshavare) som har ansvar över dem när de inte är i skolan, INGEN annan.
    Ok, men då kan du ju i allafall vila i vissheten att jag och många med mig är beredda att hjälpa dina barn och ta ansvar för att det inte händer något om vi stöter på dem i jobbiga/svåra situationer
Svar på tråden Sunt förnuft