• tomcar1

    Hjälp mig......

    Hej !


    Väger nästan mer än någonsin och gick ner alla mina kilon med viktväktarna för ca 10 år sedan, men nu är jag alltså tillbaka till min mesta vikt igen : (


    Jag är lite trött på att räkna points och vill prova något helt nytt. Det smidigaste vore färdiga matscheman/mallar för varjje dag för min del, så jag vet vad jag ska handla hem och vad jag får äta under en dag.


    Någon som vet var jag kan hitta detta och vad jag ska testa ? Mår väldigt dåligt psykiskt nu av min viktuppgång och är deppig och då blir det ju inte bättre precis, så snälla alla tips är värda guld Solig
    Hälsningar tomcar1

  • Svar på tråden Hjälp mig......
  • tomcar1

    Någon ?
    Visste inte var jags kulle lägga mitt uinlägg, så jag hoppas att detta är rätt och att få hjälp

  • Najs

    Gå in på icas hemsida och kolla på goda och bra recept, skriv ner en veckomatsedel och inhandla dem ingredienserna som behövs.
    Dra ner på portionerna och sötintag och motionera. Viktnedgång är supersvårt, men man KAN lyckas bara man verkligen vill.

    Jag gick ner 3 kilo med Viktväktarna, hatar att inte kunna äta allt eller att behöva hållapå o räkna allt ja stoppar i munnen så jag slutade...Och gick ner 25 kilo på egen hand.
    (Drack en slät kopp kaffe på morgonen och tog en snabb promenad ca 30 min med stavar 3-5 ggr veckan innan frukost, det kickade igång min förbränning och ja kände hur ja mådde bra resten av dagen. Mindre portioner mat, inge skräpmat på ett tag och mindre sötsaker)

  • Najs

    glömde skriva att jag har en 8 veckors bäbis och hade innan honom även kvar "mammakilon" efter hans storasyster. Har nu 10 kilo till min normalvikt som jag mår bäst av att väga så jag måste oxå börja tänka på hur ja ska gå ner. Ska följa mina egna råd, men orkar inte komma ut o promenera och de går inte med stavar när man har en vagn o skjuta på, så om ja ska ut o gå måste de bli lite längre promenader..
    stavgång är så bra för man förbränner dubbelt så mkt som om man promenerar som vanligt, och man trimmar armar och rygg... får bättre hållning o så... även om man kan se ut som en tölp när man går mer dom ;)

  • mullemuppan

    Ja du, det är jobbigt det där med att gå ner i vikt. Jag gick ner med viktväktarna för ungefär 10 år sedan jag också men jag blev alldeles för matfixerad och har alltid tränat mycket så, tja, det gick lite över styr skulle man kanske kunna säga.
    Testade Viktklubb.se för två år sedan och det var faktiskt riktigt bra, gott om recept att laga och jag vill minnas att man fick förslag på menyer. Sedan blev jag gravid...
    Nu kör jag modiferad Allevo-metod. Jag är egentligen emot pulver och sånt men gravidkilona måste bort och jag behöver se resultat snabbt. Så måndag och onsdag kör jag shakes till frukost, kvällsmat och mellanmål, en avocado med räkor till lunch och ev ett par stekta (utan smör) formfranskor till kvällsmaten. Tisdag, torsdag och fredag äter jag ett mål "vanlig" mat till lunch eller middag  beroende på när jag ska träna. Lördag är ätardag, då äter jag som vanligt. Söndagarna ser för det mesta ut som tisdagar i matväg. Väger mig inte men ser att kläderna blir större och större...

  • tomcar1

    Tack för era tips. jag vet ju egentligen hur jag ska äta, men det är så lätt att strunta i att äta ordentlig mat, när man inte har en meny att gå efter. Usch, detta är tufft !

  • Jessilicious

    Jag har 2 barn och väger nu 20 kg mindre än jag gjorde innan jag blev med barn. Jag började äta var tredje timme. Kl 8, 11, 14, 17 och kl 20. Äta små portioner är det som gäller och självklart undvika skräpmat och promenera är jätte bra. Man kanske inte rasar i vikt men det fungerar :) håller igång. Ämnesomsättningen.


  • chokladkaffe

    Jag vet inte om personlig tränare är något för dig. Fördelen är att man får ju lite koll på hur man kan träna för att må bättre samt kombinera det med kost. Jag äter mycket efter tänket med rätt kolhydrater, mellanmål, mer proteiner och grönt, godis och onyttigt på väl utvalda tillfällen. Själv har jag hämtat mycket inspiration från Olga Rönnbergs blogg på mama.nu

    Hon är personlig tränare men när jag pratat med andra med samma jobb verkar de ha lite samma tänk kring kost.

Svar på tråden Hjälp mig......