• Anonym (?)
    Äldre 23 Nov 09:29
    9845 visningar
    20 svar
    20
    9845

    Gravida, hade ni några symtom innan BIM?

    Hur var det för er innan BIM, kände ni av några symtom (om ni gjorde, vilka i sådana fall?) eller kom de först efter BIM?

    Om ni annars har PMS, var den som bortblåst innan BIM?

    Vet inte ännu helt säkert om jag är gravid, har fått jätte svaga utslag på test så jag får fortsätta testa innan jag vet mer säkert. Har annars stark PMS med mensliknande värk, illamående, huvudvärk och vätskesamling men känner ingenting nu.

  • Svar på tråden Gravida, hade ni några symtom innan BIM?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 09:56
    #1

    puffar

  • Äldre 23 Nov 10:11
    #2

    mitt första tecken var att mitt kiss luktade annorlunda (urk...). I övrigt allmänna PMS symtom som svullen mage, ömma bröst osv. Senare kom det liiiite molvärk.

  • Äldre 23 Nov 10:12
    #3

    Jag hade känsligare luktsinne en vecka innan ca, det var det enda.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 10:13
    #4
    isolande skrev 2010-11-23 10:11:02 följande:
    mitt första tecken var att mitt kiss luktade annorlunda (urk...). I övrigt allmänna PMS symtom som svullen mage, ömma bröst osv. Senare kom det liiiite molvärk.
    Ja mitt urin luktar också lite konstigt men inget jag har tagit fäste vid. Ok, du hade PMS ändå alltså, skall bli spännande och se om det är fler som har haft det eller om de inte har kännt något alls.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 10:14
    #5
    glödlampan skrev 2010-11-23 10:12:39 följande:
    Jag hade känsligare luktsinne en vecka innan ca, det var det enda.
    Jaså, så tidigt. Spännande.

    Jag har alltid känsligt luktsinne så det är inget jag har tänkt på.
  • Äldre 23 Nov 10:20
    #6

    Jag kände mig väl som ungefär innan mens, lite öm i brösten, lite ont neråt tjejmagen men inget direkt tydligt graviditets symptom.

    däremot veckan efter BIM så fick jag ligaments hugg neråt livmodern när jag hostade/reste mig snabbt eller så så högg det till rätt hårt som en gummibandssnärt i ljumskarna. sedan 2-3veckor efter bim kom illamåendet, halsbränna, yrsel, blodtrycksfall, extremt doftkänslig osv..

    testade positivt bim-2 med testlagrets stickor, sen tog jag en sticka om dagen (= trodde inte det var sant. igår var vi på KUB och fick se vår lilla krabat sprattla omkring därinne så först nu känns det verkligt på riktigt.

  • Äldre 23 Nov 10:21
    #7

    håller tummarna att du sk afå ett plus iaf!

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 10:24
    #8
    Hoppfull84 skrev 2010-11-23 10:20:22 följande:
    Jag kände mig väl som ungefär innan mens, lite öm i brösten, lite ont neråt tjejmagen men inget direkt tydligt graviditets symptom.

    däremot veckan efter BIM så fick jag ligaments hugg neråt livmodern när jag hostade/reste mig snabbt eller så så högg det till rätt hårt som en gummibandssnärt i ljumskarna. sedan 2-3veckor efter bim kom illamåendet, halsbränna, yrsel, blodtrycksfall, extremt doftkänslig osv..

    testade positivt bim-2 med testlagrets stickor, sen tog jag en sticka om dagen (= trodde inte det var sant. igår var vi på KUB och fick se vår lilla krabat sprattla omkring därinne så först nu känns det verkligt på riktigt.
    Vad härligt, grattis!

    Ca 5 dagar efter äl började jag få ont i bröstvårtorna vilket jag aldrig har några känningar av annars, inte ens vid pms. Nu är de inte ömma längre och det känns mer som att man kanske inte är gravid men sedan så har jag ingen pms heller vilket jag alltid har kring de dagar jag är vid nu. Dock har jag blivit mer trött, täppt i näsan till och från och i morse vaknade jag jätte tidigt och var illamående, men det gick över när jag drack lite vatten.
  • Anonym
    Äldre 23 Nov 10:27
    #9

    Jag kände mig precis som vanligt innan mens. Lite ömma bröst och lite "trött" i livmodern. Ingenting annat.
    Är gravid i v.20 och har i princip inte haft några symptom alls förutom ömma bröst och trötthet.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 10:28
    #10
    Anonym skrev 2010-11-23 10:27:52 följande:
    Jag kände mig precis som vanligt innan mens. Lite ömma bröst och lite "trött" i livmodern. Ingenting annat.
    Är gravid i v.20 och har i princip inte haft några symptom alls förutom ömma bröst och trötthet.
    Hur härligt låter inte det då, tänk att slippa alla krämpor. Lyllos dig!
  • Anonym
    Äldre 23 Nov 10:33
    #11

    jag kände mig som vanligt men magen var svullen men inget jag funderade på. Hade mer 'symtom' när mensen kom än när jag faktiskt VAR gravid lustigt nog,.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 10:35
    #12
    Anonym skrev 2010-11-23 10:33:32 följande:
    jag kände mig som vanligt men magen var svullen men inget jag funderade på. Hade mer 'symtom' när mensen kom än när jag faktiskt VAR gravid lustigt nog,.
    Du hade alltså pms-symtom vid mens och inget typ när du var gravid?
  • Anonym
    Äldre 23 Nov 10:39
    #13
    Anonym (?) skrev 2010-11-23 10:35:38 följande:
    Du hade alltså pms-symtom vid mens och inget typ när du var gravid?
    precis, när jag fick mens så hade jag innan BIM ömma bröst, gick upp lite i vikt, svullen och mensverk. När jag var gravid hade jag enbart svullen mage, inget annat. Jag testade bara för att jag råkade ha två test hemma. Men jag kände eller anade inget alls. Vissa säger att 'man bara vet' att man är gravid men jag visste verkligen inte det.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 10:41
    #14
    Anonym skrev 2010-11-23 10:39:57 följande:
    precis, när jag fick mens så hade jag innan BIM ömma bröst, gick upp lite i vikt, svullen och mensverk. När jag var gravid hade jag enbart svullen mage, inget annat. Jag testade bara för att jag råkade ha två test hemma. Men jag kände eller anade inget alls. Vissa säger att 'man bara vet' att man är gravid men jag visste verkligen inte det.
    Nej, jag kan nog inte heller påstå att jag vet att jag är gravid om jag nu skulle vara det. Visst, brösten har ju sagt en sak men de är inte ömma längre och illamåendet kanske är graviditetsillamående men det vet jag ju inte. Även om jag plussar snart så kommer jag inte kunna säga att jag visste att jag var gravid.
  • Anonym
    Äldre 23 Nov 11:01
    #15

    Någon som kan dela med sig av symtom med brösten? Har nyligen fått två tydliga små ådror på båda bröstvårtorna. Kan man få det bara så där ändå el grav tecken? (har aldrig sett ut så tidigare)

  • Anonym
    Äldre 23 Nov 11:10
    #16
    Anonym skrev 2010-11-23 11:01:30 följande:
    Någon som kan dela med sig av symtom med brösten? Har nyligen fått två tydliga små ådror på båda bröstvårtorna. Kan man få det bara så där ändå el grav tecken? (har aldrig sett ut så tidigare)
    hade så också innan jag blev gravid, Ett tips: leta inte ihjäl dig efter symtom. Utgå hellre från att du inte är gravid
  • tiana
    Äldre 23 Nov 11:14
    #17

    jag hade svullen mage som jag brukar ha innan mens och kände lite molvärk som kom och gick med ett par dagars mellanrum. det var i princip det enda innan BIM. dock var jag inte svullen i hela kroppen som jag brukar bli innan mens så det fick mig att undra..

    annars kom de andra symtomen efter BIM. synliga blodådror på brösten brukar jag få innan varje mens har jag insett, förut märkte jag det bara när jag trodde att jag var gravid :) men jag har ju det nu också, så vem vet, det kanske är ett symtom för dig.. :)


  • IaOnDa­Fluff
    Äldre 23 Nov 11:17
    #18

    nja.. lite mer varierande i humöret än annars kanske. Men inga större symptom.
    Är visserligen gravid i v. 9 nu och har inte mycket symptom nu heller, bara ömmande bröst
    och det hade jag innan jag plussade också.

    Är så olika för alla

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 11:27
    #19

    Visst är det så, olika för alla men tänk om det ändå kunde vara lika för alla, då slapp man fundera.

    Synliga ådror som man inte sett förut kan definitivt dyka upp utan att man är gravid. Fick jätte tydliga för några månader sedan och trodde att jag var gravid men icke. Dessa dyker upp nu varje gång jag får förhöjd kroppstemperatur.

  • Sun 1 Mar 2020 21:58
    #20

    Hur gick det för dig?

Svar på tråden Gravida, hade ni några symtom innan BIM?