Moderatortråden
Jag har samma funderingar som MrM;
Även om jag heter Klumpen här, så kan det ju stå i mitt krypin att jag heter Klara-Bella Andersson och bor i Fjollträsk. Min man heter Siochså och jobbar som gymnasielärare i kommunen.
I en tråd så skriver jag sedan att min svärfar är homosexuell, men han och frun har valt att leva samman ändå eftersom han inte är helt komfortabel med att erkänna sin sexuella läggning ännu. Han hatar nazister och Hells Angelsmedlemmar.
Han är dock så dum, för att går naken hemma varje torsdag och tittar på porrfilmer varje fredag. Usch, va äcklig han är. Farfar och allt
Hmmm, eleverna och lärarna på skolan kan nog snabbt identifiera honom och få reda på hans sexuella läggning. Eventuella homohatare i form av nynazister kan ju lätt utsätta honom för hatbrott eller andra intressanta trackasserier.
Nu är detta extrema exempel, men det finns "historier" här på FL, som gör att man lätt kan avslöja vem som är huvudrollsinnehavare i dramat. Dessutom så har vi ENBART ts ord i storyn. Vem säger att det inte skulle kunna vara någon som vill smutskasta sin granne och utger sig för att vara svärdottern? Eller om svärdottern fått allt om bakfoten eller rent av är mytoman? Och att bilden av svärfar inte alls stämmer med verkligheten.
Jag tycker att det bör vara helt emot reglerna att beskriva någon så att det går att identifiera personen. Det finns en anonymitetsfunktion som bör användas i de fall man absolut _måste_ prata illa om någon.