• fipa2

Moderatortråden

hej. om jag och nån annan - hur löjligt det än låter - låtsasbråkar med varandra, kan vi få varningar för det då? t.ex om det är ett insiderskämt där jag säger till en annan "stick härifrån din fula slyna" och får "ät min balle din gamla subba" som svar, kan vi som skriver detta varnas? även om ALLA som läser tråden kan se att detta är sagt med en stor nypa salt och en massa kärlek? för om nån anmäler inlägget så ser kanske moderatorn det bara som nåt elakt, fast det inte alls är det. kommer moderatorerna in i tråden och kollar i hurdant sammanhang kommentaren är sagd?

• fipa2

men om man överklagar och förklarar det, går redaktionen då in och ser sammanhanget och märker att det var helt oskyldigt? det kanske ni inte vet men svara gärna ifall ni vet.

• fipa2

varför fick jag en tillsägelse för ett av mina inlägg som inte bröt mot någon regel utan bara var lite OT? det var jag själv som anmälde inlägget nästan direkt när jag märkte att det inte passade in, men det var inte elakt eller kränkande på nåt sätt, tycker inte jag borde fått en tillsägelse för det. dessutom valde jag som ärende "dublett/eget" när jag anmälde.

• fipa2

ok jag tänkte inte att det kan anses som enskilt ärende, jag tänkte helt generellt, och undrade varför det kan gå till så

• fipa2

anne h: jag tror det är 6 månader från och med det att man blivit avstängd

• fipa2

alla mina tillsägelser har varit gröna, likaså infomeddelandena. har aldrig fått nåt gult.

• fipa2

mammacatta, du sa att du inte vill ha trådar/inlägg om folk som förlorat en släkting, i allmäna rummet. var tycker du de ska skriva då? i känsliga rummet finns det inget annat rum heller där det passar in. det finns några trådar som handlar om just det att det borde finnas en hel underrubrik som heter sorg eller nåt, men det finns inte ännu, och folk som vill tala om sin sorg ska väl inte känna sig ovälkomna i allmänna rummet bara för att nån annan är känslig?

• fipa2

kan moderatorer lägga tillbaka en tråd som nån annan moderator på felaktiga grunder tagit bort? eller är den borta för alltid?

• fipa2

jag har gjort det, jag undrade bara om ni kan sätta tillbaka tråden eller är det helt kört? är den försvunnen för alltid?

Svar på tråden Moderatortråden