• AnneSophie

Moderatortråden

AnneH;

Jättebra förslag! Jag håller med. Då slipper man allt bjäfs om att moderatorer inte ska uttala sig och bla bla bla.
    Kan ju inte vara så svårt att fixa heller.

• AnneSophie

Jamen självklart ska ni få säga vad katten ni vill fastän ni har ett uppdrag vid sidan om som moderatorer. Absolut!
    Men som vi såg, hmm tex igår...och dagen före det och dagen före det och..., så finns det många som retar sig grymt på det där. Och står det "Moderator" under er visningsbild så är det detta ni är alltid OCH det förknippas för många tyvärr som en viss begränsning av uttrycksmöjligheter fastän ni skriver som privatpersoner 99 gånger av 100.
    Jag kan tycka att AnneH:s förslag är smidigt oavsett. Då blir det inget tjafs om att en moderator är inne och skriver. Står det inte Moderator under nicket så är ni "bara" privatperson. Står det Moderator så är ni där i egenskap av Moderator.

• AnneSophie

Någon av moderatorerna eller kanske tom hus-guden Patrik;

Vet ni om det kommer ske en omstrukturering på anmälnings- och överklagandeprocessen nu iom att Familjeliv Beta släpps?
    Jag VET (!) hur svårt det är att vara moderator och jag tycker att ni gör ett bra jobb med tanle på allt så pågår här på denna gigant-sajt MEEEEEN jag tror ändå att det behövs lite nytänkade här på FL.
    Systemet är rent ut sagt märkligt och rätt så orättvist...och segt.
    Finns så många betydligt mer effektiva lösningar på anmälningar och överklagande.

• AnneSophie

...och för GUDS SKULL...
    OM man inte får skriva mer i en tråd så LÅS den eller bygg en sådan lås-funktion. Vad är poängen med att skriva "skriv inte här mer" samtidigt som man faktiskt har textarean kvar?

• AnneSophie

Bravo! Tack för det nedkortade svaret!

• AnneSophie

Venus;
    Mysko...vi får trycka på Patrik (den stackaren). En sådan funktion måste finnas för att undvika missförstånd och problem.

MimmiLina;
    Hmm vad menar du nu? *förvirrad*

• AnneSophie

MimmiLina;

Jag har väl inte direkt kritiserat någon vd jag kan se. *funderar*
    Dessutom så är ju kritik aldrig speciellt trevligt men feedback anses nog ofta vara bra.
    Tror (vet dock ej så klart ) att moderatorerna, liksom Patrik, uppskattar rak konstruktiv feedback men undanber sig påhopp och okonstruktiv kritik. Så funkar jag också i egenskap som människa, forummedlem, sajtägare/byggare och moderator.

• AnneSophie

MimmiLina;

Njäe moderatorerna arbetar med det dom har att arbeta med. Dom bygger ju inte sajten. Dom har vissa verktyg och dessa, anser jag, räcker inte till. Därav min feedback.
    Moderatorerna gör så vitt jag kan se ett fabulöst jobb med tanke på den oehörda mängd trådar och svar som läggs in här varje dag och med tanke på allt bjäbbande och bitchande som pågår mellan vuxna människor.
    Tror att många inte skulle stå ut som moderator i en vecka ens om dom visste hur mycket jobb och frustration som det innebär.

• AnneSophie

Venus;

Frågan är om han lyssnar på mig... Ha ha!
    En knasig fråga men hur får man lättast iväg ett meddelande till honom, är det via hans presentation eller mail eller vad?

• AnneSophie

Venus;

Tack.
    Jag får väl mailbomba honom först då. Förstår att han har mycket att göra nu och ett tag framöver.

• AnneSophie

Smurfisar;

Finns inga kopieringsskydd som är tillräckligt säkra. Går alltid att ta bilder om man bara vet hur man ska göra det.

Svar på tråden Moderatortråden