• Marvelina

Moderatortråden

Är med i en sådan grupp som hanna sl pratar om, där vi träffades via fl under graviditeten och nu har en "mammagrupp" här. Vi träffades tidigare ute på caféer, och då kunde ju egentligen vem som helst komma med, men med alla barnvagnsförbud och i och med att vi är så många har vi nu börjat träffas hemma hos varann. Namnet på vår tråd specificerar ort och ålder på barnen, så det drar väl till sig nya, men vi kan ju inte ta in hur många som helst då man har begränsat med plats hemma, och dessutom vet man inte vilka dessa människor är och vill kanske inte bjuda hem dem bara sådär. Detta innebär ju på sätt och vis att man är taskig i tråden, då någon ny kanske vill fika, och den inte blir medbjuden. Har funderat på att döpa om tråden till "putte" eller liknande för att inte dra till oss nya. Eller får man inte ha en sådan tråd om amn inte är villig att släppa in alla? Alltså, de är ju välkomna till tråden, men inte hem till oss på fika. Det GÅR ju bara inte att vara hur många som helst. Men man känner sig skittaskig

• Marvelina

ok. alltså vi säger inte att nya inte är välkomna, men det måste ju märkas, då träffinfo inte syns i tråden.

• Marvelina

förstår egentligen, men det är ju inte så kul att "slängas ut" från fl bara för att man nu har en annan typ av träffar. vi träffades ju här, det är vårt "chatrum" kan man säga, och att maila är INTE samma sak. Vi mailar info om träffar, men vill ju ha någonstans att snacka också. alla är välkomna till snacket, men tyvärr inte till fika "hemma hos". men då får man inte längre ha en fl-tråd, eller?

• Marvelina

barn 05: jag har också svarat i vår tråd. Men det är också skillnad mellan ett forum som växer och en fysisk grupp som växer. Alla är välkomna att delta i "vår" tråd, självklart, men det är de fysiska träffarna som inte funkar. Tyvärr.

• Marvelina

re: "sååååååå" det är ju faktiskt nödvändigt ibland, för den korrekta tolkningens skull, att skriva "såååååååå", då "så" inte uttrycker samma sak. Är det verkligen att utnyttja systemresurser att uttrycka sig tydligt?

• Marvelina

ok, såg bara att smurfisar verkade ha varit med om att det inte var ok...

• Marvelina

Noterar att det inte bara var en person i en viss tråd som bar sig illa åt. Har du anmält det Långväga? Gör det om du tycker att du själv har uppfört dig korrekt. Eller gör det i alla fall. Kan säga att det finns minst en person därinne som blivit fruktansvärt ledsen av det som sagts där...

• Marvelina

Ber om ursäkt för min ton mot långväga. Det rörde sig visst inte om den tråd jag trodde.

• Marvelina

puckofråga: vad innebär skärmdump?

• Marvelina

aha. ordet låter liksom som om det har med "dumpa" att göra. men det gör man efteråt då? alltså sparar någon annanstans som bevis, och sedan raderar nåt? eller har jag missuppfattat syftet också *skakar på huvudet åt min egen tröghet*

Svar på tråden Moderatortråden