• Isolde

Moderatortråden

Det är lite oklart där, hailey. Vi har sagt att det är okej att berätta om sitt företag i sin pres så länge det inte sker i för "reklamiga" ordalag, men det är inte okej att locka in folk till pressen för att de ska få info om företaget.

Om du tycker att några trådar eller inlägg är tveksamma, anmäl dem så kollar vi vad som är ok eller ej.

• Isolde

Hailey, bäst är att du anmäler. Klicka på den röda handen högst upp till höger och välj "reklam" i ärendelistan. Om det gäller en hel tråd anmäler du trådstarten och ber i motiveringen att vi kollar igenom den. (Fast bäst är alltid att anmäla enstaka inlägg där det går, så att vi slipper läsa så mycket.)

• Isolde
    För det första: vi diskuterar inte enskilda ärenden i forumet.

För det andra: är man missnöjd med ett beslut får man överklaga det till redaktionen.

För det tredje: man kan inte skriva en disclaimer i början på en tråd och säga åt folk inte ta åt sig om det dyker upp saker som man inte gillar.

Jag tittar gärna på något ärende som särskilt upprör, om någon skickar ett ärendenummer till mig.
  • Isolde

Måste tillägga en sak: En tråd är aldrig privat. Om en liten grupp människor diskuterar och är kompisar i en tråd, kommer det ändå in andra personer och läser. Tråddeltagarna tycker kanske att det är jättekul att driva med något visst fenomen eller grupp, så där skojigt som man gör vänner emellan, men någon ur den gruppen kan ändå känna sig kränkt.

När man får en mängd (?) varningar för ett visst uppförande bör man tänka över hur man agerar snarare än att utgå från att någon annan överreagerar.

• Isolde

Visst får du säga emot, men du får inte dra in något enskilt ärende.

• Isolde

Ja, jag instämmer å ena sidan med Bonanza och Roisin – man borde faktiskt klara av kritik om man ber om den. Men å andra sidan har jag sett många exempel som det Brokig ger, och då spårar tråden väldigt lätt ur.

I princip borde jag säga ja, men i praktiken måste jag säga nej. Det är nog med urspårade trådar ändå, tyvärr.

• Isolde

Leeloo, nej det är det inte. Någon annan kan ge bättre detaljer, men jag tror att man blir avstängd i sex månader och får inte komma tillbaka varken under sitt gamla nick eller ett nytt.

Svar på tråden Moderatortråden