• Roisin Dubh

Moderatortråden

"Fram med lite förståelse och medkänsla till andra!
    Visst alla stackars gravida som blir så oroliga, men va sjutton Thats life!
    Barn kan dö!!! Men deras föräldrar är ändå jätte stolta över dom och vill visa upp dom för hela världen"

Men är det då så svårt att förstå att många gravida/nyblivna mammor är i en känslig fas och inte orkar se bilder på änglabarn?

Varför se Starka Bilder som något negativt när det är just denna möjlighet att få lov att visa världen sin älskade ängel?

Enda skillnaden är att just de där känsliga personerna som absolut inte orkar se änglar kan välja att inte göra det.

Vad är problemet egentligen?

• Roisin Dubh

Vi var många som kämpade länge med redaktionen för att få till en kompromiss. Denna kompromiss är Starka Bilder. Utan den mappen hade det inte varit tillåtet att visa upp några änglabarn alls på FL så var rädda om den möjligheten.

• Roisin Dubh

Men rubriken Förlorat Barn kan man välja att inte gå in på om man är känslig. Precis som jag just nu väljer att inte hänga i Svårt att bli gravid just för att det är för jobbigt för mig just nu.

När man surfar runt bland medlemarna kan man inte värja sig på samma sätt. Det är därför Starka Bilder finns.

• Roisin Dubh

Mirva, ni är en minoritet helt enkelt. Att ni är känsliga är helt förståeligt men om man som änglaförälder ens orkar vara på en sån här sajt så orkar man nog se levande barn också. Det är trots allt levande barn man väntar, ingen vill väl något annat.

• Roisin Dubh

Det finns en plats och det är här på FL. Med hjälp av mappen Starka Bilder har vi möjligheten att visa upp änglabarn och deras gravar. Det finns egentligen ingen anledning att känna sig undanskuffad.

Jag tycker ni ska se mappen som ett erkännande för er istället för ett slags hån. Det är lite speciellt att gå in under Starka bilder. Det är där man förvarar det bästa man har.

• Roisin Dubh

Jag var FLs första moderator och verkade här ensam i ett år innan fler tillsattes. Så nog kan jag reglerna. Nu har jag "pensionerat" mig som moderator.

• Roisin Dubh

fipa2, jag vet inte om redaktionen kollar hela sammanhanget som standard men om man överklagar en sån varning och motiverar med att det var ett internskämt så måste ju redax kolla så det gör de nog.

• Roisin Dubh

Avstängningen ska gälla 6 månader men sen finns det ju tyvärr de som går runt systemet och tar sig in igen olovligt.

• Roisin Dubh

lövet2 och Pyff,

Inlägg av det slaget bedöms enskilt och från fall till fall (som mycket annat) kan det anses som olämpligt/kränkander/provocerande.

Är frågan relaterad till trådens ämne (som i Pyffs fall) kanske det inte bedöms så allvarligt som om en helt irrelevant fråga kastas ut. Det beror ju väldigt mycket på tonen i inlägget och frågans syfte också.

• Roisin Dubh

De inlägg och trådar som tagits bort av moderator och fått överklagan godkänd läggs tillbaks av redaktionen. Tyvärr vet vi ju hur kvick redax är.

Svar på tråden Moderatortråden