• Diwa

Moderatortråden

Hrm...nån som vet varför avreggade nick försvinner och sen står det online i GB???

• Diwa

sou tar det här...

Får man ha en tråd där man diskuterar för och nackdelar med auktionssajterna?
    (ex att systemet att lägga ut, kostnader för frakt, för osålt, om det är bra eller dålig period att lägga ut, att det är bra/dåligt med bud just nu osv)

vad får man diskutera/inte diskutera i en sån tråd?
    (ex får man tala om att man lagt ut eller att man kikat på de andras sidor?)

Får man dela med sig av varandras nick?

hmm...var nåt mer men kom inte på det nu

• Diwa

är seg som sirap idag ju...

Sou så länge som vi är nicklösa är det ok

på dig...är allmänt trög idag...skyller på att jag inte hämtat mig efter FL kraschen

• Diwa

Giz

hahahahaha...

Men mastern ser väl vad man gjort under de olika nicken?
    Har man inga varningar eller tillsägelser och byter nick är det väl ok...fast kanske inte lika ofta som man byter underkläder men typ nån gång

med plus skulle det kosta 20 kronor tror jag att nickändra...detsamma som de andra sajterna tar...

och då behåller man rubbet? inklusive eventuellt färgglad inbox

• Diwa

formuläret fanns när jag reggade mig i hrm april/maj?? förra året...

• Diwa

jupp så var det...blev osäker på om jag tänkte på det formuläret eller själva anmälningsformuläret

jag gjorde nämligen en överklagan det första jag gjorde

• Diwa

jag har bestämt för mig att alla moddisar sagt att man fick länka till tveksamma trådar här i denna....för att be dem hålla lite koll...
  • Diwa

fast om tråden inte är anmäld så är den inte ett "ärende" eller???

• Diwa

gomorron

haver ni vaknat

finns jobb i rapportlistan åt er...

• Diwa

måste ju kolla om ni vaknat

*ler* man kanske kunde automatisera systemet?
    så att alla inlägg som anmäls som innehåller vissa ord automatiskt får en viss åtgärd

• Diwa

Bitchiga Bea

näru...den gossen går inte för då måste ju jag med skapa rubriker jue

• Diwa

På fråga A:
    Vet nog endast mastern har fått svar en gång inom 1 vecka och andra väntar jag fortfarande på

På fråga B:
    Då en moderator ofast inte har någon koppling till ett ärende som denne beslutar om är det respektlöst att öppet kritisera dennes beslut. Moderatorn är manad att anta ärenden och antingen bifalla eller neka dom och är på så sätt uppmanad om att ta ett beslut. Ett beslut innebär i princip alltid en missnöjd individ, antingen medlemmen som skrev inlägget eller anmälaren vars ärende nekas. Att dra på sig 10 nya missnöjda personer varje dag är inte ett uppskattat arbete speciellt inte när det dessutom oftast sker ideelt. Redaktionen kommer därför att agera mer kraftfullt mot de medlemmar som medvetet motverkar eller struntar i en moderators påpekande.
    www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php

• Diwa

Eftersom mitt inlägg startade denna hetsiga debatt kanske jag kan få göra ett inlägg till mitt försvar iaf???

Om en medlem ställer en fråga som tydligt och klart finns specificerat i reglerna så borde man väl vara tacksam snarare än arg för att man får svar??

överklagandena har Patrik upprepade gånger svarat på att de betar av så snart de har tid.

vad gäller kritiken mot moderatorernas agerande så är det inte frågor som hör hemma under en allmän frågelåda(där hör frågor som var/när/hur man får vara anonym osv in)

I reglerna står klart och tydligt att man inte får ifrågasätta moderatorernas agerande(man ska istället överklaga) och att fråga varför en anmälan blir granskad(riktad mot en själv) och en blir nekad( en man själv anmält för samma sak) det tolkar iaf jag som ett direkt ifrågasättande av moderatorerna...

ska genast nu förpassa mitt nick ur denna tråd och ödmjukt lämna över till er suveräna moddisar som kämpar i så tråkigt väder...så att ni slipper fler tråkigheter i denna värdefulla tråd...

ber er moddisar om ursäkt för att mitt inlägg skapade sån hysteri vilket inte var min avsikt utan jag svarade bara för att hjälpa er lite...så fel det kan bli

kram *Diwa*

• Diwa

Gomorgon

hann inte in igår så jag skickar en sen alla hjärtans dag kram till er allihop som sliter hårt idag istället

• Diwa

Tillägg till Venus...när databas fel skärmen kommer tryck bakåt och sen uppdatera då är inlägget med

• Diwa

jupp...inte ens de trådar jag startade hamnade i favoriter

och kan inte lägga dem där heller

spamfilter mot Diwa

• Diwa

Wynona:

har du åsikter om moderatorernas agerande bör du överklaga de ärenden du anser har blivit felbehandlade...

de är medlemmar precis som du och jag och vi har ingen rätt att gå till personangrrepp mot dem genom att ifrågasätta deras agerande...

står i reglerna klart och tydligt att det ALDRIG är ok att ifrågasätta dem utan såna saker ska tas med mastern himself...

Svar på tråden Moderatortråden