• MuminMy

Moderatortråden

TS till den tråden får mer än gärna överklaga, jag skulle gärna se ett förtydligande av reglerna kring detta! *också förvirrad ibland*
    Min egen teori är att det alltid är svårt med gränsdragning, OM bortskänkes ska tillåtas, ska man då reglera VAD som får skänkas? (djur, ägg, spermier... ??)
    MEN borde det inte finnas någon annastans på nätet där sådant redan finns? tänker på frälsningsarmen och liknande...
    hmm, som sagt, det är inte alltid man som moderator håller med de beslut som reglerna och praxis tvingar oss att ta.
    /moderator
  • MuminMy

Ta bort allt som ev. hänvisar till ett enskilt ärende så är det okej att citera bossens mail

• MuminMy
    anne h: för lång tid minst ett par dagar, ofta en vecka eller två, tyvärr är de väldigt överbelastade men du får svar, även om det dröjer.
    Iors syster: Tveksamt, men jag skulle nog vilja se en moderatorsdiskussion innan beslut fattas.
  • MuminMy
    rättar: tveksamt om det är TILLÅTET hinner tyvärr inte modda just nu - hoppas nån annan tittar på det.
    giz: nja, jag tycker nog att redax haft en ganska så rak hållning till detta, det är väl snarare policyn kring länkningar som är otydlig - har ett ärende hos bossen ang. det just nu, hoppas han tittar på det snart.
    anne h: därom tvistar de lärde oftast märks det knappt när något försvinner och det händer att vi även tar bort följdinlägg på borttagna inlägg om det inte har med diskussionen i tråden att göra. Vill du kan du posta detta som ett förslag under "synpunkter och förbättringar" så ser redaktionen det.
  • MuminMy

yohanna meddelar att hon mår bra och säkert kommer tillbaka i en eller annan skepnad så småningom

• MuminMy

lövet: du bör inte kopiera in från gästboken till tråden. Du bör ta en sk. skärmdump och anmäla de otillbörliga gästboksmeddelandena till redaktionen.

• MuminMy
    *funderar*
    På gränsen till "provokation" men jag kan inte se att den för tillfället bryter mot sajtens regler. Kanske har en kollega en avvikande uppfattning?
  • MuminMy
    läste bara sista sidan och där såg det ok ut.. måste tyvärr logga av nu.. hoppas nån annan kan bevaka den
  • MuminMy

Leos mamma: Ibland tar det ett tag innan ett ärende behandlas, svårare än så är det inte.

• MuminMy
    Ciccin3: Alla avstängningar sker manuellt. När man fått tre varningar (eller redaktionen på annat sätt blir uppmärksammad på en medlems olämpliga beteende) gör de en bedömning av medlemmens medverkan. Då tas hänsyn till i vilka frågor man fått varningar, hur nära i tiden de ligger samt den övriga medverkan. Det finns alltså inga direkta regler för när man blir avstängd utan redaktionen gör en bedömning i varje enskilt fall.
    Vill dock påpeka att det inte är alla gånger som ett borttaget inlägg är en varning, varning har man bara fått om meddelandet var rött, var det gult var det bara en tillsägelse och grönt var bara ett informationsmeddelande.
    /Moderator MuminMy
Svar på tråden Moderatortråden