• Roisin Dubh

Moderatortråden

Och med detta vill du säga?

Röd drake skrev 2006-02-06 15:25:21 följande:
    Glass Offline Moderator Såklart folk blev effektiva, det brukar de bli när det gäller att mot bevisa någon annan samtidigt som de får en chans att visa att de är bättre på reglerna än någon annan...
  • Roisin Dubh

Fast MuminMy,

När jag tänker på det var det precis det jag gjorde när jag startade denna omröstning.
    beta.familjeliv.se/Forum-5-154/m3459082.html

Det finns ju trots allt de tokar (ser mig i spegeln) som faktiskt vill ha ett ärligt omdöme om ens person. DÅ kan det ju inte räknas som påhopp. Regeln borde ju vara att man inte ska bli bedömd som person om man inte uttryckligen bett om det men om man gör det kan det väl vara helt i sin ordning.

Det har ju trots allt hänt tidigare i FLs historia att man gjort så. Det handlar ju trots allt bara om personliga utlåtanden om hur man uppfattar varandra här på FL. Glad

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Faktum är att jag tror en sådan tråd skulle fungera mer städat än många andra. Det lär ju inte uppstå några bråk och munhuggningar när man bara berättar sin ärliga åsikt om varandra. Vad ska man säga emot egentligen? Är man inte omtyckt så är man inte och tvärt om.

På sätt och vis kan det rensa luften för många och många kanske börjar bli lite mer självkritiska om man får veta hur andra uppfattar ens deltagande på forumet. Glad

Allt på frivillig basis förstås! Precis som min omrötningstråd. Jag visste vad jag gav mig in på!

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Bonanza,

en variant som borde vara fullt legitim är ju att starta en blogg för ändamålet och bjuda in de som vill skriva i den. Då kan de som är skribenter i den tråden bedöma varandra så mycket de vill utan att någon luras in i något alltför lätt och blir sårade i onödan.

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

sök hittar du på startsidan.

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Nej Moomin, man får inte lov att utestänga andra från en öppen tråd. Forumet är för alla och man kan inte välja vilka som ska svara.

Däremot kan man specificera ämnet och undanbe sig OT-diskussioner. Så om man t.ex. vill diskutera hur man bakar kanelbullar kan man vänligt undanbe sig diskussion om huruvida kanelbullar är nyttiga eller inte. Hänger du med? Glad

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Nu blev jag sugen på kanelbullar! Räcka ut tungan

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Firefox,

För att bloggar inte finns i gamla FL. Du ska inte posta dem dubbelt utan bara skriva i bloggen om du vill ha dem kvar framöver.

En sak vi alla kan göra är att skriva ett litet inlägg i gamla dagboken om att beta-FL finns och hur man uppgraderar sig. Många vet ju inte ens om att det finns och missar därför allt skoj som bloggar osv.

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Det är mitt fel! Jag var ju den mest inbitna nattugglan i moderatoriet men jag gick i pension.

Flåt!

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

SÅ länge det inte är fotografen själv som länkar är det tillåtet. Oberoende tips är ju helt ok.

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Det stämmer, brokig.

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Ja ska man vara petig finns det många lagbrytare här.

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

FL tillåter inte heller såna bilder, brokig. Vid tvistighet tas de bort. Fast man kan ju inte veta när fotografen gett tillstånd eller inte. Så i princip händer det bara något om det skulle bli en rättssak av det hela.

/ Hanna the hog
  • Roisin Dubh

Ta skärmdump och maila redax. Kajsan.

/ Hanna the hog
Svar på tråden Moderatortråden