-
"för alltid" kan man nog säga men redaktionen tar inte så stor hänsyn till varningar som ligger långt tillbaka i tiden
Min varning och mina två tillsägelser (japp!
) finns i systemet trots att det var hyfsat längesedan jag fick dem nu (tom en moderator kan begå misstag). -
*fattar inte vad giz mumlar om*Det är ju konstigt om inte färgerna stämmer *kliar mig i skägget* kan inte någon av er som fått gröna med ordet "tillsägelse" i skicka mig ärendenumret i min inbox så kan jag kolla och ev. rapportera felet till redaktionen?I vilket fall är tillsägelser bara en liten påminnelse om att man har varit ute i gränslandet och traskat och inget allvarligt man behöver ligga sömnlös över
-
*ser strängt på giz och pekar på "no OT"-regeln i TS*Det ÄR ett tekniskt fel med färgerna på meddelandena som kommer, tillsägelser är gröna när de borde vara gula. Jag har meddelat redaktionen och hoppas de åtgärdar felet inomkort./Moderator -
ETT: Vi diskuterar ALDRIG enskilda ärenden härTVÅ: Tjafs och liknande är INTE tillåtet. Regelbrott ska anmälas, inte diskuteras. PUNKT*ställer mig med kvasten i högsta hugg* -
vill bara tillägga till Glass svar att ni inte kan räkna med att vi hinner svara er, vi gör såklart vårt bästa men är ni missnöjda med ett beslut en moderator tagit är det bäst både för er, oss och redaktionen att en överklagan kommer in
-
Att skriva om brottsliga handlingar i allmänhet diskvalificerar inte inlägget med automatik. Uppmaningar till brottsliga saker gör det däremot
Det är alltså värre att skriva "slå din fru" än "jag slår min fru"Däremot är det ju välidgt lämpligt om redaktionen får vetskap om dylika inlägg så ett litet mail till info@familjeliv.se med trådlänk är alltid uppskattat./Moderator -
gyro: nej så är det inte
bara för att man svarar på ett OT så har man inte godkänt det men har man själv deltagit i en längre OT-diskussion kanske det är mer tveksamt.
Om en TS själv anmäler och ber om hjälp med OT så tar vi på lite hårdare handskar än om någon annan anmäler.
/Moderator -
gyro: plural är nyckeln där
-
fipa och ni andra som undrar:
Vi har en rapportlista där alla anmälda inlägg hamnar, i den första listan ser vi bara rubrik och motivering för anmälan och lite kategorier och sånt. Så trycker vi på en "granska"-knapp och då kommer det upp lite mer detaljer, hela inlägget, ev. tidigare anmälningar av det inlägget och så länken till tråden där inlägget finns.
Vi tittar alltid på inlägget utanför tråden först för att göra en första bedömning, ibland är det solklart redan där och då "utför" vi rapporten utan att ens titta i tråden (t.ex. om någon skrivit "stick och brinn din j-la bitch du är så äckligt dum i huvudet att jag inte ens orkar titta på dig"). Men ibland känner man att "hmmm" får nog titta närmare på det här och då går man till tråden för att se på sammanhanget, om skribenten ev. är anonym, vad skribenten skrivit före och efter i tråden osv och sedan fattar vi ett beslut.
När vi "utför" skickas ett meddelande från systemet till den som skrivit inlägget (förutom när vi flyttar trådar) och till den som anmält inlägget. Texten som går iväg är fördefinierad men vi har möjlighet att ändra och lägga till i den och det gör vi oftast (det händer att det är bråttom eller nåt barn precis börjat kinka och så).
Som regel ser vi alltså inte vem som anmält men det händer att anmälaren frivilligt skriver sitt nick i motiveringsrutan och då ser vi det såklart.
Vi kan ALDRIG se vem den anonyme är, det kan BARA redaktionen göra. Är det en icke-anonym inläggsskrivare ser vi vem denne är om vi öppnar tråden men inte i vårt rapportsystem.
Hoppas ni blivit lite klokare nu, fråga gärna igen om ni undrar över något.
/Moderator MuminMy -
ett inlägg kan försvinna med tre åtgärder:
varning
tillsägelse
information
Vi har alltså möjlighet att ta bort ett inlägg utan att dela ut något "straff" om vi anser det lämpligt.
Inlägg försvinner för att någon har uppmärksammat moderatorerna / redaktionen om att ett olämpligt inlägg finns.