Moderatortråden
Jag tror att den kan sättas tillbaka, men jag är inte 100 på det.
Jag tror att den kan sättas tillbaka, men jag är inte 100 på det.
Det går långsamt, det gör det. Vi hoppas att tjifen får ett anfall av effektivt hanterande av överklagandena.
Det känns inte bra för moderatorerna heller när överklaganden hänger i luften – framför allt kan man ju hinna göra samma misstag flera gånger
innan man får en fingervisning genom ett accepterat överklagande.
Felicia6, du har rätt. Man kan anmäla trådstarten och be oss kika på tråden som helhet. Som jag bad … äh, vem var det nu? någon … i går eller förrgår.
Ibland verkar det som om folk tror att själva anmälan gör att den som skrivit ett inlägg drabbas av lepra eller nåt!
Det är inte farligt att anmäla ett inlägg, vi gör ju bedömningar av anmälan och ändrar ärendetyp om det är så. Bättre att anmäla ett tveksamt inlägg en gång för mycket än att strunta i det för att man inte är säker på om det är något fel på det eller ej.
diskusbest, tyvärr kan man inte göra mer.
Moderatorerna har ju ingen befogenhet att moderera i gästboken – förhoppningsvis blir det ändring på det framöver. Fast det hjälper inte dig. *hjälplös*
Jennie, jag har varit inne lite då och då och inte märkt att något skulle vara vaj. Men jag kan ha haft tur också.
Ankmor, jag tror att det är flera som har likadant (jag har det t.ex.) och det beror säkert på någon uppdatering som Patrik håller på med. Moderatorerna är inte så informerade om det tekniska.
Bollibompa, jag är inte helt säker på hur det ligger till där – någon annan moderator kan säkert svara bättre.
Pyff, när det gäller texter får man citera så länge man anger källan – och man får använda citatet som man vill så länge citaten är korrekta i sig. Det är därför källhänvisningar är så viktiga. Egentligen bör man alltid kolla källor för citat, för att vara säker på att den som citerar inte missuppfattat/förvrängt textens andemening.
Santisen, jag har kontaktat dig.
Giz, din privata hemsida tjänar du väl inget på?
Hjälper FL:s medlemmar till att välja ett namn på ett företag (en kennel är väl också ett företag?) kan man nog utgå från att du skapat ett intresse för ditt företag. Och att flera kommer att leta upp det när de nu vet vad det heter. Vad du säljer måste du ju förklara när du ber om namnförslag – annars blir det ju förslag uppåt väggarna!
MuminMy: jag tittade också på saken åt Bonanza, men kunde inte hjälpa henne mer än Glass. Det är tjiiifen som får kolla saken.
Ming, det kan det göra, ja.
Läängtande, det finns flera anledningar till att en tråd tas bort. Att en trådstart innehåller något som berör illa innebär inte automatiskt att tråden raderas, det beror alldeles på vad det handlar om. Det är i alla fall väldigt sällan som det händer.
Spontant kommer jag på följande anledningar till att trådar tas bort:
• trådstartaren har avslöjat lite för mycket om sig själv och sin situation, och ber att få tråden borttagen;
• själva trådstarten innehåller något som kan uppfattas som provocerande eller kränkande;
• tråden har, trots okej trådstart, spårat ur så till den milda grad att den måste raderas.
fipa, ett inlägg som det du beskriver bryter visserligen inte mot anonymitetsregeln, men däremot kan det räknas som ett påhopp/en kränkning. När det sker anonymt ska vi vara hårdare i vår bedömning och ett fällt sådant räknas som allvarligare än om det skett under öppet nick, s.a.s.
Anmäl såna inlägg!