• Venus

Moderatortråden

Om man endast vill få svar från en moderator så föreslår jag att man väljer ut en av moderatorerna och skickar ett meddelande till dennes inbox och väntar på svar därifrån...

I denna tråden har medlemmar rätt att svara på frågor de kan svaren på...
    Vi har många kunniga medlemmar på denna sidan, många av dem vill hjälpa till även om de själva inte är/vill vara moderatorer...

• Venus

Jag är inte arg, bara aningens förtvivlad över att jag tydligen inte ska ha rätt till det liv jag lever för att jag konstant ska sitta här och svara på medlemmarnas frågor...
    Plus att jag märkt att den röda gubben ger effekt

Alla medlemmar går efter samma regler, vi moderatorer är oxå medlemmar bara att vi blivit tillsatta för att styra upp när det blir aningens hett om öronen...
    Vi har många kunniga medlemmar på denna sidan, dessa har tidigare visat sig mycket duktiga och vi tar hjälp av dem när vi själva kanske inte kan vara närvarande...

Om man inte vill ha svar från en "vanlig" medlem så förseslår jag att man skickar ett meddelande direkt till en moderators inbox eftersom detta är ett öppet forum för medlemmar att skriva i... Vi kan inte hindra medlemmar från att svara på frågor, och många medlemmar är nöjda med att få ett svar från andra medlemmar som kanske varit här ett tag och kan det mesta...
    Vill man specifikt skriva i den här tråden så kan man ju lägga till någon form av "Endast svar från moderator önskas" och så får man då vänta tills en moderator har tid att svara... Mer kan inte vi göra och mer kan inte ni göra...

• Venus

Junjia, om vi har medlemmar på denna sidan som är lika kunniga som oss moderatorer i frågorna kring reglerna, varför inte utnyttja detta till våran egen fördel då???
    Vad är det för fel på hjälpsamma medlemmar???
    Även vi moderatorer är ju medlemmar i grunden, bara att vi har lite mer insyn om vad som händer "bakom kulisserna"...

Om man endast vill ha svar från en moderator så föreslår jag att man vänder sig till en moderator privat och inte sitter o blir arg i denna tråden för att "kreti o pleti" vill vara snälla o hjälpa till...

Skulle det visa sig att "kreti o pleti" har fel så rättar ju vi självklart... Vi vill ju inte att någon ska missuppfatta reglerna, det förlorar vi ju alla på i längden...

Bara att den tiden jag inte kan vara här så är jag tacksam över kunniga medlemmar som vill hjälpa till... Ser inget som helst fel med det i ett öppet forum som FL faktiskt är...

• Venus

Då medlemmar är vana att hjälpa till här inne med att svara så JA, skriv gärna att du vill ha svar endast från en moderator och om det är en specifik moderator du vill ha svar från, ex Isolde, så skriver du detta... Stora bokstäver är onödigt eftersom det ses som att skrika, och att skrika efter någon anses vara otrevligt...

• Venus

Junjia Det är mycket vi vill, men lite Patrik gör  Eller hur?!?!

Det man kan göra då som vanlig medlem är ju att fråga den "hjälpsamma kreti" om var denne fått tag på informationen om det då inte redan är länkat... Då kan man ju få reda på lite mer...

• Venus

Röd Drake, jag begär inte mer... Bara att frågan du ville ha svar på häromdagen var inte riktad specifikt till en moderator... Var väl mest den jag tänkte på då...

Ralleröj, skälet till att vi emellanåt skriver under med "/moderator" är för att ni medlemmar ska veta att i just detta fallet är vi moderatorer och inte vanliga medlemmar...

Nej, du får inte starta en tråd eller fråga öppet om varför du fått en varning/ tillsägelse och inte heller lägga ut det meddelande du fått...
    Då kan skriva i denna tråden och fråga om det finns någon moderator som just nu har tiden att svara på en fråga angående ett ärende, denna fråga ska då skickas privat till den moderator som säger sig ha tiden...
    Vi har egentligen inga skyldigheter att svara på frågor om ärenden, detta ska på så sätt tas med redaktionen, men oftast brukar vi försöka att tillmötesgå medlemmen och svara så gott vi kan...
    Men tänk på att vi aldrig kan ändra ett beslut, det kan endast redaktionen...

• Venus

Junjia, eftersom vi moderatorer väntar på en bättre frågelåda så har vi denna "tills vidare" och vi kan inte göra mer än vi gör Så ja, hur du än vänder o vrider på det så är det en frågelåda vare sig moderatorer eller medlemmar svarar

• Venus

TyraElviraUlfsdottersMamma, i dagsläget går det itne att byta... Utan då får man avregga sig och omregga sig...
    När PLUS är klart sedan ska man kunna byta nick mot en kostnad av 20 kr om jag inte minns fel... Vi hoppas alla att PLUS snart ska vara klart, men vi kan tyvärr inte säga när...

Svar på tråden Moderatortråden