• Venus

Moderatortråden

Tycker det ser ut som avatarerna fått ett fyrkantigt mått
    Antar att det fått sig en släng av mini/maxi pixlar

Och nu får man själv se hur ens egen avatar ser ut

• Venus

Och sedan uppdatera med de medlemmar som vill dra sig ur, för det måste man oxå ha som alternativ...

Själv är jag inte för en sådan tråd, jag funderar på dominoeffekten...

• Venus

AnneSophie Den där låsfunktionen har vi velat ha tillbaka i över 1 år nu
    Den fanns innan vi blev tillsatta, men försvann då av någon underlig anledning

• Venus
    Tycker dock att ni börjar gå lite väl OT nu...

AnneSophie Ja, vi får trycka på honom angående vissa saker... Du som själv är kunnig kanske kan hjälpa oss
  • Venus

Tja du Mail skulle jag tippa på, men uppdateringen till beta verkar ta all hans tid...
    Så ett välformulerat mail till info@familjeliv.se eller kanske hellre till supporten på support@familjeliv.se så kan vi hoppas på ett svar ganska snabbt

Jag är dock van vid att inte få svar alls Och när jag väl får svar så får jag alla mina svar på en gång Jag kan öppet erkänna att jag blivit mailbombad av Patrik Inte många som kan

• Venus

Ska kolla på det nu när jag är här
    Har varit frånvarande men online i 2 timmar...

• Venus
    De regelövertramp ni hittar, anmäl dem så tittar vi på dem...
    De som är anonyma bedöms hårdare just pga att de är anonyma...
    Om ni är osäkra på om ett inlägg bryter mot reglerna, anmäl det hellre och låt oss titta på det så avgör vi om det ska få vara kvar eller inte...

Anmäl hellre en gång för mycket än en gång för lite...
  • Venus

Celinda För att inte förvirra någon så är det Redaktionen du ska tacka...
    Vi moderatorer har inte hand om överklagningarna utan det är endast Redaktionen...

Men som sagt, även vi moderatorer kan göra fel... Vi är inte mer än mänskliga

• Venus

Angie, tråden platsar just nu inte någon annanstan...
    Och det är varje medlems uppgift att hålla sig inom reglerna, gör de inte det så är det bara att beklaga... Ni som medverkar/läser i tråden kan anmäla de inlägg som bryter mot reglerna så kollar vi på dem...

De anonyma bedöms hårdare om de bryter mot reglerna, så de måste desto mer tänka på vad de skriver...

• Venus

Smurfisar, för att man inte ska kunna gömma sig bakom "Anonym" och tro att man kan skriva vad som helst bara för att det är "tillåtet"...

• Venus

Ett tips När det blir databasfel tryck INTE på uppdatera
    Meddelandet är oftast skickat, så när ni trycker på uppdatera så skickas meddelandet igen och igen tills ni slutar trycka på den knappen
    Tryck hellre bakåt eller stäng fönstret helt och gå in igen

• Venus

Diwa Tack...

Cheri, nej det ska inte vara så... Kan ha något samband med databasfelen som pågår just nu...

• Venus

Jag sitter o letar efter en tråd jag precis skrev i Men jag hittar den inte ens i forumet Skrikandes

• Venus

Då det varit mycket "databasfel" här på FL en stund så har det varit omöjligt att svara i trådar...
    Många har lyckats få dubletter på sina trådar som vi försöker få bort så snabbt som möjligt... Råkar vi ta bort alla inlägg för er så skriv om det...

Nu borde även alla trådar man svarar i lägga sig i favoriterna oxå
    Så leta upp alla de trådar ni svarat i idag om ni inte hittar dem där och tryck på "Lägg denna tråd i mina favoriter" som står nästan precis ovanför skrivrutan...

Nu borde det dock inte vara så mycket problem kvar, men återkommer de så tänk på att INTE uppdatera sidan, det är då dubletterna uppkommer...
    Gå istället tillbaka på bakåtknappen och uppdatera där så ska ni se att erat inlägg kommit med eller så väljer ni att stänga ner fönstret och "börja om" igen... Erat inlägg har med största sannorlikhet kommit med

Hailey Så lite så...

• Venus

Theosen, nej du behöver inte regga dig igen på "Beta"... Beta är familjelivs nya sajt som senare inte kommer kallas beta längre utan som kommer vara den gällande...
    Det är bara att uppdatera dina uppgifter på betan så funkar de som på den gamla versionen

• Venus

Mirvelina
    Det är ingen puckofråga

Det är när du tar ett "kort" på innehållet på din dataskärm och sparar som en bild på din dator...

En skärmdump gör man genom att trycka på knappen "Print screen" som finns på tangentbordet... Den ligger oftast jämter F12 och ovanför "Insert" och "Delete" knapparna...
    Sedan öppnar man ett bildprogram, typ Paint, Photoshop eller liknande och väljer "nytt" och "klistra in"...
    Sedan får man spara bilden på lämplig plats i datorn som man kommer ihåg

Voila, en skärmdump är gjord...

Svar på tråden Moderatortråden