• smulpaj01

Julklapp till trotsig 14åring?

Alla de saker hon önskar sig kan man hitta ganska billigt. Jag tycker det låter väldigt vettigt av henne att önska sig EN bra sak istället för en massa småtjafs som hon ändå "inte vill ha".

Ni föräldrar kan kanske gå ihop och leta efter en billig laptop eller liknande?!

Vi har en 13-åring här hemma och vi kommer köpa EN dyr sak, inte massa smått. (det är pappans barn och min bonus)

• smulpaj01
    guldblecks skrev 2010-11-25 10:59:05 följande:
    De kanske är billiga för dig.TS skriver att de inte har de ekonomiska förutsättningarna. Alltså inte billigt för dem.

Ja, jag skulle gjort som många säger här. Ge henne den summa som ni hade lagt på en julklapp i en för er rimlig prisklass. Så får hon göra vad hon vill för dem.

Jag tror ändå att det kan vara bra att kanske ändå ge henne något. Visst att hon är 14 och på sätt och vis kanske vuxen att stå sitt kast att hellre inte få något, men hon är ju 14 och ganska omdömeslös, och jag tror att det finns en risk att det skulle göra skada på er relation. Hon kanske skulle minnas det som julen hon inte fick något.
    Tänkte något i den här stilen:

http://www.blocket.se/stockholm/HELT_NY_PC_laptop_netbook_light_med_Android_29576320.htm?ca=11&w=1

Ca 500 per person, men även det kanske är för dyrt? Trots allt mycket billigare än 3-4000.
  • smulpaj01
    Anonym (rådlös) skrev 2010-11-29 12:21:32 följande:
    hej igen,  jag har läst att många här tycker att vi inte ska ge henne något alls, men jag tycker att det blir fel, hon är ju redan nu trotsig och förmodligen så mår hon inte så bra med alla stormande känlor som man har i tonåren. om vi då skulle straffa henne med att inte ge några julklappar alls så förstärker ju inte det vårt förhållande direkt. hon är i en känslig ålder så det tänker vi inte utsätta henne för.
    vi har beslutat attt ge henne ett bidrag på 1000kr  eller kanske köpa eb vanlig digitalkamera, vi håller på att få in henne på den tankegången att det duger. hoin ska även få lite småkraffs som viu köpt från syskonen så att det blir fler klappar.
    Det tycker jag låter jättebra ts. Hon kommer säkert bli glad och nöjd. Glad
Svar på tråden Julklapp till trotsig 14åring?