• Lumo

olja i maten??

Du kan varva eller köra på samma olja. Köp lite fin o god kallpressade oljor. Kallpressade är nyttigare. Olivolja, rapsolja är bra basoljor. Har även haft avokadoolja (finns på coop bla) som är en jättegod olja för övrigt o som är rik på e vitaminer tror jag det var, nyttig o fin.

Nu har jag inte blandat i ersättning utan endast använt olja i spädbarnsmaten från ett halvår. Men jag har för mig att man då använder ca 1msk fett per mål, vilket ju känns rätt mycket men är vad de behöver tydligen. Så runt en tesked per flaska kanske kan hjälpa?

Har du testat lite babymassage o gympa? Googla på det så finns det instruktioner. Bvc kanske kan visa med. Det kan ju hjälpa mot magont o göra magen lösare.

Du kanske kan prova annat märke ersättning med? Bara en tanke om det inte hjälper... Lycka till.

• Lumo

Hehe, mupparsmupp hann före medans jag skrev. Men då gissade jag ju rätt bra i mängd då.

• Lumo

Kan nog fortfarande ske lika sällan men kanske blir lättare. Alt lite oftare. Men det är väl inte direkt laxerande utan mer smörjande.

Svar på tråden olja i maten??