• smurfmillan

    Löshår?

    Någon som har/har haft löshår?
    Hur mycke kostade det å sitta dit det?
    Hur länge höll det?

  • Svar på tråden Löshår?
  • evie84

    Hej jag har haft löshår. Jag hade "tejp" varför? För att de på salongen sa att det va mest skonsamt för mitt hår. Det höll i ca fyra månader, eller a, jag tog ut det  hemma men hjälp av balsam efter fyra månader. Jag tröttnade helt enkelt. Men visst är det fint! Är du osäker kan du ju köpa "clips". Det kostade 4500-5000kr för mig att göra håret. Om du ändå vill göra det så rekomnderar jag dig at tgå till salogen först och prata med dem. Då kan de ge dig ett exakt pris plus att ni kan gå igenom vad för typ av löshår du ska ha.

    Hoppas det hjälpte lite iaf.

    Kram

  • Emynem

    Gör enkelt att pyssla med löshår själv. Man behöver absolut inte gå till salong (är gammal frisörelev själv) så jag vet.

    Nu för tiden finns det så väldigt enkla instruktioner på internet som går att följa.
    Men satsa då på tejp hår som är skonsamt mot håret.
    Håll inte på med lim utan erfarenhet!

    Men köp hem en kit med tejp hår från http://www.tajmahal.se/akta-har/remy/silikontrens-c-133-1.aspx
     
    OBS! Glöm inte att köpa med tejp... Och om du har tjockt hår eller väldigt kort så bör du köpa två förpackningar för att få det snyggt! 
    Sen är det viktigt att du tar hand om löshåret, men all sån hårvård kan du googla dig till. 

  • malin90

    Jag har löshår med microringar. När håret växer öppnar man ringarna, flyttar upp dom och sen klämmer fast dom igen. Helt klart det bästa jag har testat, och så sliter det inte på håret heller :)

  • miss ly

    Jag har haft löshår 3 ggr. Keratin fästen.
    >Första gången gjorde jag de på salong kostade ca 10 000,- men höll i 9 mån.
    Dom 2 sista ggr har jag haft vänner som gjort på mig. billigare men de håller inte lika länge. ca 4-6  mån
    Keratin fästena har varit kanon för mig. syns inte och har inte skadat mitt hår något alls....

Svar på tråden Löshår?