Inlägg från: längtar03 |Visa alla inlägg
  • längtar03

    när badade ni i badhus med er bebis för första gången? (inte baby sim)

    Svärmor  och sambons familj vill åka till badhuset nu i jul & tycker vi också ska med, med vår dotter som blir 4 månader då. Är lite skeptisk....
    Går inte på babysim med henne & vet inte när man kan "börja" att nöjesbada i badhus med de små liven...

    Hur gjorde ni?

    När man går på babysim är det speciella bassänger då? 
    Tänker på allt klor. det kan väl inte vara bra för barnen? 

  • Svar på tråden när badade ni i badhus med er bebis för första gången? (inte baby sim)
  • längtar03
    7879 skrev 2010-11-26 19:17:43 följande:
    Det viktiga för dem är att det inte är för kallt. Jag går med min tremånaders flicka och badar, men då i en speciell bassäng som det är runt 34 grader i. Kloret kan de reagera på, men går man inte oftare än en gång i veckan ska det nog inte vara någon fara. Tror det kan vara svårt att nöjesbada med din fyramånaders.
    ja får kolla läget vad de har för bassänger dit vi ska isf :)

    Skrev "nöjesbada" för att man inte skulle tro att det var babysim jag menade :) 
  • längtar03

    usch va ja velar.... man kan ju hoppas på att det är så mycket att göra vid jul att det inte hinns med :)
    Känns som det skulle vara mysigt med jag vet ju hur det är när vi badar hemma i badkaret, vi två, då hon är i max 15-20 min och sen börjar små gnöla.....

    Får se vad de blir  :) 

Svar på tråden när badade ni i badhus med er bebis för första gången? (inte baby sim)