Överlevnadsbarn
Vår son var också väldigt krävande när han var mindre. Redan första dagen på bb märktes det, han grät och skrek oavbrutet medan de andra nyföddingarna sov i sina plastbaljor. Sen när vi kom hem så fortsatte det så, han var nästan alltid ledsen, ville amma nästan hela tiden, bli buren jämt, omöjlig att lägga ned någonsin, hatade att åka vagn och bil. Jag blev så uppstressad av hans skrikande att jag gjorde allt i min makt för att han skulle vara nöjd, så att "låta honom skrika av sig" var det aldrig någonsin tal om. Sen började han bli lite nöjdare när han var runt 6 månader, hyperaktiv, men glad så länge det fanns något spännande att göra. Nu är han 18 månader och oftast glad, men det är fortfarande omöjligt att göra något annat när han är med ex diska, baka, sortera tvätt. Men det funkar och huvudsaken är att han är glad! Jag kan dock bli chockad när jag ser andra bebisar/barn som är lugna på ett sätt som han aldrig varit och tänka att OJ, så annorlunda det skulle vara att ha en sån! Men naturligtvis föredrar jag ändå min lilla illbatting .