Inlägg från: Amy1983 |Visa alla inlägg
  • Amy1983

Överlevnadsbarn

viljestarkmamman skrev 2011-02-02 20:07:44 följande:
    Ja det är en jättebra ide. Jag ska ringa bvc och be om att få ett samtal mellan kontrollerna.
    Jag vill så gärna få allt sånt utrett.

Imorgon ska vi till buptanten, Vi får se lite vad hon säger. De brukar ju inte vilja kännas vid överlevartermen och undervisar gärna heldre Anna Whalgrens metoder än ap. men jag är öppen i sinnet. Har hon knep som kan göra S mindre arg och frustrerad, ledsen och orolig så tänker jag prova men jag tänker inte "vänja" S vid att klara sig själv o lära sig att mamma inte kommer när han är ledssen. Risken är rätt stor att vi kommer att ha meningsskiljaktigheter där. Jag vill att han ska känna sig trygg med mig då kan jag ta att vi är tillsammans 24 timmar om dygnet. Men när han är arg gnällig ledsen mer än  halva den vakna tiden trots att jag försöker med alla medel så tär det så extremt och man blir själv både ledsen och trött såklart. Sen blir han så arg när vi gör saker som han av någon annledning tycker att han hatar som att byta blöja och ta på eller av sig kläder.
    Förstår att det är jobbigt. Har själv en bestämd dam som redan från början krävt mkt uppmärksamhet och kan fortfarande inte leka själv utan vill att man ska vara med hela tiden och att det ska hända saker konstant. Blir så glad över ditt resonemang att du inte vill att sonen ska "vänja sig" vid att klara sig själv. Jag tror precis som du att tryggheten i att mamma finns till hands är jätteviktig!
Svar på tråden Överlevnadsbarn