Överlevnadsbarn
Nu har jag inte läst allt direkt.... men jag måste berätta om skrikande småbarn. Första dottern skrek mycket från det att hon var 3 dagar tills hon blev bortåt ett år, hon vaknade MÅNGA gånger varje natt och man blev helt slut....
Andra sonen var 3 veckor när han började skrika. Efter ett antal månader slutade jag helt att äta ALLA mjölkprodukter. Läste ALLA innehållsförteckningnar och han slutade skrika... Åt jag däremot en macka med bregott skrek han igen. Innan hade jag hört att barn kunde få ont av mjölk, men trodde det skulle bli bättre att minska ner på mängden bara, men så var det inte. Skitjobbigt var det, både innan och efter. De oändliga skriken innan och att alltid vara tvungen att laga all mat själv efter, inte kunna bli bjuden på mat och leva med matsäck... ammade bara 10 mån pga detta
När tredje barnet kom slutade jag helt med mjölk från födelsedagen och 6-8 v framåt och han har varit som en helt annan sorts bebis. När jag sedan försiktigt började med lite mjölk så fungerade det bra.
Nu väntar jag 4:e och har tänkt göra likadant! Har upptäckt att jag själv inte mår bra av ffa laktos också.
Prova det alla ni med små skrikande missnöjda gnällande barn. Uteslut ALLA mjölkprodukter under en vecka!! Hjälper det så är det absolut värt det, även om det är jobbigt!!! Det gör det lite lättare att samarbeta med de bestämda barnen
PS Min dotter har också skrikit så hon svimmat av! och gränser är bara nyttigt för barn om de är rimliga och inte går till överdrift!!!
Ett boktips: Växa med ansvar av Barbara Coloroso, läs den!!