Överlevnadsbarn
Pollypop>> Vad glad jag blir av din sunda inställning till att "lära barn att vara själv" jag tror inte alls på det och det går helt imot vad jag kände när min son skrek efter oss. Aldrig att jag skulle låta honom sita eller ligga där. Innan Sonen föddes viste jag inet vad ap är. Nu är jag fruktansvärt stolt att jag är en sån förälder och jag har tänkt att om jag får fler och de inte är som sonen så kommer jag vara ap ändå. Min son var likadan med ljud. Kära nån va arg jag blev om jag äntligen fått han och somna och alltd då ringde telefonen och det reagerade han på sen var det jättesvårt att få han att somna om. Jag drog ut jack och lade av lurar. Har fortfarande min mobil alltid på ljudlös av ren vana. Nu sover han betydligt hårdare när han sover och nattetid brkar det fördetmesta vara bra. men så jobbar jag nattetid för att få mer tid över på dagen och sambon märker stor skillnad att han är en orolig själl när jag inte är där även om han kanske inte vaknar. Ang baranvakt har vi alltid samma 2. mormor och farmor som han känner bäst. Han var ett år när han sov hos mormor första gången har jag för mig och han kännde henne väldigt väl då. Farmor träffar han inte lika ofta men tycker mycket om. Har sovit hos henne en natt förra sommaren och då hade det gått bra,
Om några dagar ska jag och sambon ut på första minisemestern 3 nätter utan honom. Innan har det rört sig om en natt nån gång då och då. Jag är jättenervs även om jag vet det kommer gå bra. han ska sova hos farmor en natt först och sedan hos mormor två. detta enbart för farmor och mormors skull, det hade blivit för intensivt fr dem annars tror vi. Och vi tror att S kommer klara detta bytet bra också men jag är ändå nervös. Tror jag kommer börja gråta när vi sagt adjö