• vivianne

Spenderar ni "normalt" mycket på mat

Hamnade på Coops återbäringssnurra där man kunde ställa in hushållets storlek och se hur mycket en normalfamilj av den storleken enligt SCB spenderar på mat. Vi (två vuxna, två barn, inga husdjur) skulle då spendera 6600 kr/månad på mat. Det gör vi inte! 4-5000 kanske.

Hur stämmer det för er? Kolla här:
    http://www.coop.se/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spenderar ni "normalt" mycket på mat
  • Anova

Shit. Det står att vi (två vuxna) lägger 4166 kr på mat i månaden.. Vi lägger omkring 1200-1500 kr, en diff på 2666 kr om vi spenderar våra 1500.
    Hur räknar de egentligen?

• luckyme83

7600 skulle vi lägga på mat enligt det ..
    kan ju säga att vi inte ens har 7600 spänn över när alla räkningar är betalda...
    vi kanske har ca 4000 som ska räcka till mat och bensin och ja allt övrigt...

• ingegärd
    Förvånad OH NO! Vi anvander tydligen onormalt lite pengar pa mat. Men vi ater hemma de flesta dagar i manaden, och ater mycket gronsaker. Vad tusan ska man ata for att komma upp i en san summa?
    jag har inget svenskt tangentbord
  • Landslide

Shit.. undrar vad vi ska äta när det står att vi lägger ut 4000 någonting när vi är två pers och två hundar. Förvånad
    Vi lägger snarare runt 2500:- i månaden.

• vivianne

Undrar om de räknar in restaurangbesök. Men det får man ju knappast Coop-återbäring för...

• luckyme83
    vivianne skrev 2010-12-04 19:19:37 följande:
    Undrar om de räknar in restaurangbesök. Men det får man ju knappast Coop-återbäring för...
    haha =)
  • LabLover

Inte är det 7000 kr! Snarare 5000-5500 kr.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Tösabiten88

haha. vi är två vuxna och tre ungar och en katt,. vi ligger enligt dom 8.200kr.
    jo hej du. vi ligger på 4,500kr högst. då är allt med, mat, hygien, öviga produkter på coop.

060914 & 080114 & 090422 + en i magen
  • Blablabla

Jag & min kille lägger ca 5 tusen på mat i månaden & då har vi inga barn....opps!!! ;)

• SeTa

8915 skulle vi lägga. Det gör vi verkligen inte! Fortsätter nog att handla på ICA tror jag!

Svar på tråden Spenderar ni "normalt" mycket på mat