Hyperduttan skrev 2011-09-14 09:48:45 följande:
Nej dom kommer inte ta barnen eller tvinga sig på er. Däremot om dom är "som dom ska" så ska dom ERBJUDA stöd i hemmet och med barnen.
Din läkare låter bara mer och mer korkad, kanske så pass att h*n skulle platsa i Aftonbladets granskning ;)
Diagnos + ev "samsjukdomar" är ju BRA att få. Mer bra än dåligt! Hur sjutton ska man kunna få rätt hjälp annars? Hur ska man kunna bli erbjuden medicin?
Jag vill tillägga att jag trappar i Concerta nu och det är så sjukt men jag har aldrig sett världen så här, jag vet inte ens vilka ord jag ska beskriva för det jag upplever, det är känslor jag aldrig känt?
Tänk om det skulle visa sig att även du har ADHD och detta skulle kunna hända för dig? Låt inte en puckodoktor hindra denna eventuella framtid!!! Ibland får man pissa så mycket i motvind när det kommer till vården. Men står man på sig och ifrågasätter och kommer påläst så får man igenom sin vilja!
Tips, läs på om dina rättigheter som patient. Läs på om dina rättigheter till remiss, second opinion osv. Samt fråga läkaren hur stor erfarenhet denne har av just ADHD. Denne kanske läser en kriterielista men eg inte vet innebörden. Det är psykiatriker som utreder och kan detta bäst. Alternativt psykiatriker. Är din läkare allmänläkare eller psykiatriker? Allmänläkare har aldrig någonsin kunnat hjälpa mig med saker som är icke fysiska.
Håller tummarna och skickar ett ton med PEPP till dig!!!!
Tack så jättemycket! Vad glad jag blir av ditt inlägg! :D
Jag sa det till honom också, att om det nu är så att det finnas hjälp för mig så vill jag ju naturligtvis ha möjligheten att få det! Och jag sade också det att om man får veta diagnoser har man ju plötsligt tillgång till verktyg man inte har själv annars.
Han är bara allmänläkare på vårdcentralen. Såklart. Men får väl se vad han säger på fredag, huff! Han talade först om att "då tycker jag vi nöjer oss med detta samtalet sålänge" eeeh, hur hjälper det mig? Och ville att jag skulle tänka igenom saken ordentligt. Som om jag inte gjort det liksom!
Kan du berätta mer om skillnaden med medicinen? Hör så många berätta om att det är sådan skillnad och att allt blir bättre, men är så nyfiken på hur liksom =)
Alltså jag är så himla glad för familjeliv just nu, och att jag kan fråga folk som vet om detta! Tack!