Inlägg från: Madness82 |Visa alla inlägg
  • Madness82

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Har i våras fått diagnos ADHD och väntar nu på att få Concerta.

• Madness82
    HäckHäxan skrev 2014-05-27 20:23:19 följande:
    Haha. Nej inte ett dugg ensam. Kompisar och familj brukar skämtsamt kalla mig den eviga tonåringen och det är till viss del helt sant också på ett sätt iaf ännu. Är 34. Hat mörkt störs och barock humor, både galghumor, ironi och sarkasm älskar jag. Väldigt rå men hjärtlig.
    Har så pass rå humor (som jag har svårt att kontrollera) att jag till och med fått problem på arbetsplatser och i privatlivet. Folk tycker att jag är sjuk i huvudet eller obehaglig
  • Madness82
    HäckHäxan skrev 2014-08-28 20:35:48 följande:
    Det är sjukt jobbigt ibland för iaf jag menar det ju inte illa, men tycker ju vissa saker blir stört och sjuk roliga i mitt huvud och så kläcker man det och andra ser ur som spöken, vissa blir arga osv. Skämtade en gång om att starta bordell och låt min och kompisen döttrar jobba i den och försörja mig och vännen så vi kunde gå i pension. Sånt får man inte skämta om i icas kassakö, allt blev knäpptyst, helt sjukt, det var först när allt blev tyst som jag och kompisen som också har adhd och störd humor fattade att något gått "fel". Vi tittade på varandra med breda leenden och bara OPS det var jajjabajja det där ja, tror vi skall gå ut nu liksom.
    haha jo jag säger lite fel saker vid fel tidpunkt. Tex jag jobbar inom vården och en boende hade dött så då klämmer jag ur mig att denne var LIK nån. Väldigt opassande. Men man tänker inte så fören efter tyvärr.
  • Madness82
    Anonym skrev 2014-08-29 18:12:15 följande:
    Då är jag inte ensam :)
    Då är jag inte ensam
  • Madness82

Jävla skitrygg, nu går jag tills sängs. Natti natti

• Madness82
    tessan27 skrev 2014-09-02 11:18:33 följande:

Ska strax iväg på bedömningssamtal på psykiatrin. Är sjukt nervös, känns jobbigt och lite overkligt. Har aldrig varit i kontakt med psykiatrin innan. Jag har gått hos olika psykologer i omgångar men genom VC och BVC och MVC.
    Har fått fylla i en massa papper som jag ska ta med mig, får inte glömma dem bara... brukar glömma saker som jag ska ha med mig. Men nu sitter jag med dem bredvid mig.
    Får väl se hur det här går. Håll tummarna.

Lycka till!!!
  • Madness82
    Tess1985 skrev 2014-09-04 11:29:01 följande:

Hej har Inte följt tråden Men hoppas på att komma in här.
    Jag är en tjej på 28år född 85.

Jag har två barn (söner) en man en hund och en katt.Vi bor söder om Sundsvall där vi hyr ett hus.

Jag fick min diagnos för ca 6månader sen efter att ha stått i kö jätte länge.
    Ser det positivt för då vet JAG varför jag har känt mig aannorlunda

Jag har även hypotyreos och misstänkt myalgi.

Mvh Terese

HÄR är du inte annorlunda. Välkommen
  • Madness82
    Anonym (adhd Aspie dubbel) skrev 2014-09-07 19:22:27 följande:

Känner mig ledsen över vad mina inpulser ställer till med. Direkt när en inpuls kommer. Reagerar jag och handlar där efter. Vill stypa min adhd. Har prövat en mängd olika mediciner. Men inget har fungerat för mig. Fått kraftiga biverkningar och hudutslag. Men måste finna ett sätt att dämpa då det hela förstör mitt liv. Min familj vet om allt. Men det förstår ändå inte vad det innebär. De tror jag hittar på. Men så är inte fallet alls. Vill ju inget annat änn hantera situationen. Är ledsen som tusan.

Jag brukar avreagera mig på gymet. Det lättar lite
  • Madness82
    tessan27 skrev 2014-09-12 16:46:46 följande:

Fick brev från psykiatrin idag att jag nu står i kö för utredning. Det stod i brevet att jag skulle få en tid till psykolog inom månader. Betyder det att det kan dröja hur lång tid som helst då eller??

Känner igen mig jättemycket i det ni skriver här i tråden.

Jag fick vänta ca 12 månader
  • Madness82

Insättning utav Concerta från och med måndag... hoppas jag

• Madness82

Någon här som har erfarenhet av biverkningarna från Concerta?

• Madness82
    Tess1985 skrev 2014-09-14 14:12:22 följande:

det är jag i inlägget ovanför

ok har hört att många män förlorar sexlusten
  • Madness82
    Tess1985 skrev 2014-09-15 11:14:11 följande:
    Nä som jag skrev ovan den enda biverkningen jag känner av är avsaknaden på hungerskänslor
    haha då blir det kanske lättare att Deffa Flört
  • Madness82
    SisterNoMercy skrev 2014-09-21 11:41:16 följande:

Jag läste för övrigt i tidigare inlägg om att det startats en Adhd/add grupp på Facebook men att den var både sluten och hemlig vilket gjorde att den inte gick att söka efter... Någon som kan hjälpa mig med detta?

Menar du "underbara adhd"
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen