ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Har i våras fått diagnos ADHD och väntar nu på att få Concerta.
Har i våras fått diagnos ADHD och väntar nu på att få Concerta.
Jävla skitrygg, nu går jag tills sängs. Natti natti
Ska strax iväg på bedömningssamtal på psykiatrin. Är sjukt nervös, känns jobbigt och lite overkligt. Har aldrig varit i kontakt med psykiatrin innan. Jag har gått hos olika psykologer i omgångar men genom VC och BVC och MVC.
Har fått fylla i en massa papper som jag ska ta med mig, får inte glömma dem bara... brukar glömma saker som jag ska ha med mig. Men nu sitter jag med dem bredvid mig.
Får väl se hur det här går. Håll tummarna.
Hej har Inte följt tråden Men hoppas på att komma in här.
Jag är en tjej på 28år född 85.
Jag har två barn (söner) en man en hund och en katt.Vi bor söder om Sundsvall där vi hyr ett hus.
Jag fick min diagnos för ca 6månader sen efter att ha stått i kö jätte länge.
Ser det positivt för då vet JAG varför jag har känt mig aannorlunda
Jag har även hypotyreos och misstänkt myalgi.
Mvh Terese
Känner mig ledsen över vad mina inpulser ställer till med. Direkt när en inpuls kommer. Reagerar jag och handlar där efter. Vill stypa min adhd. Har prövat en mängd olika mediciner. Men inget har fungerat för mig. Fått kraftiga biverkningar och hudutslag. Men måste finna ett sätt att dämpa då det hela förstör mitt liv. Min familj vet om allt. Men det förstår ändå inte vad det innebär. De tror jag hittar på. Men så är inte fallet alls. Vill ju inget annat änn hantera situationen. Är ledsen som tusan.
Fick brev från psykiatrin idag att jag nu står i kö för utredning. Det stod i brevet att jag skulle få en tid till psykolog inom månader. Betyder det att det kan dröja hur lång tid som helst då eller??
Känner igen mig jättemycket i det ni skriver här i tråden.
Insättning utav Concerta från och med måndag... hoppas jag
Någon här som har erfarenhet av biverkningarna från Concerta?
det är jag i inlägget ovanför
Jag läste för övrigt i tidigare inlägg om att det startats en Adhd/add grupp på Facebook men att den var både sluten och hemlig vilket gjorde att den inte gick att söka efter... Någon som kan hjälpa mig med detta?