MissSummer skrev 2012-02-03 08:58:41 följande:
Jag bloggslampar mig lite men jag blev så upprörd över ett debattinlägg jag såg i metro igår, så trött på att alla som gapar om att ritalin och concerta är "knark"
epicblonde.blogg.se/2012/february/utkast-feb-...Jag längtar efter att få diagnosen klar och få medicinera så jag kan bli som en normalfungerande människa, men har märkt hur oerhört okunniga folk är om AD(H)D och när jag försökt förklara hur det är för mig så får jag bara höra att sådär kan alla ha det ju, det är inte för du har diagnos, man sätter diagnos på alla så lätt numer och egentligen kanske alla borde få det isf m.m....
Jag är så orkeslös och det kräver så mkt mkt mer energi av mig bara att komma in och hänga upp nycklarna och hänga av mig saker jag måste tänka efter så oerhört mkt så jag inte råkar lägga nycklarna nånstans utan att tänka på vad jag gör hela tiden för då har jag glömt det sen. Om jag svävar iväg så kan jag ibland knappt minnas hur jag tog mig hem och om det verkligen var grönt i trafikljusen osv... så jag måste verkligen koncentrera mig så oerhört hårt på saker andra tar för givet liksom. Och det är det som gör en så trött ju.
Skulle vilja läst debattartikeln också...