• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Anonym (Yrja)
    Minifer skrev 2012-01-28 00:05:13 följande:
    Syns det för andra att man är medlem? Har jag redan frågat det? Blandar ihop trådarna här lite =)
    Jo, det går att se vilka som är medlemmar. Tyvärr har facebook knasiga inställnigar så det går inte att skapa en sökbar grupp med hemliga medlemmar. Däremot går det att skapa en hemlig grupp med hemliga medlemmar, men då är det ju ingen som hittar igen den heller..
  • mammamia78

vet inte om andra kan se en uppdatering. Jag kunde se att min kompis lades till av mig men d e kanske för jag e med i gruppen. Kanske inte syns för utomstående så att säga. Kanske bara vi som är med i gruppen som kan se.

• Anonym (ny-Add-tjej)
    Minifer skrev 2012-01-28 14:54:49 följande:
    smart namn! Då törs jag nog gå med =) Det blir inte uppdatering heller i tex "minifer skrev blablabla i gruppen blabla?"
    Nej en uppdatering blir det inte :) Om du skriver något i gruppen eller gillar något där så syns inget på din profil för någon av dina vänner. Det är endast medlemmarna i gruppen som kan se det.

Verkar inte ens som att ens vänner kan se att man är medlem i gruppen heller. Klickar någon däremot på denna länken som är postad här på familjeliv och går till gruppen så kan dom se vilka som är medlemmar men inte vad den handlar om eller vad som skrivs över huvud taget.
  • Minifer
    Anonym (ny-Add-tjej) skrev 2012-01-28 17:13:26 följande:
    Nej en uppdatering blir det inte :) Om du skriver något i gruppen eller gillar något där så syns inget på din profil för någon av dina vänner. Det är endast medlemmarna i gruppen som kan se det.

Verkar inte ens som att ens vänner kan se att man är medlem i gruppen heller. Klickar någon däremot på denna länken som är postad här på familjeliv och går till gruppen så kan dom se vilka som är medlemmar men inte vad den handlar om eller vad som skrivs över huvud taget.
    tiptop =) har ansökt =)
  • Anonym (gk)

Har skrivit tidigare i tråden men det var ganska länge sen. Psykiatrikern tyckte jag skulle genomgå en utredning för ADD och nu har den kommit igång. Jag var på första besöket för någon vecka sen och snart ska en av mina föräldrar dit för att prata. Sen väntar dom där testerna som jag inte kan låta bli att vara jättenervös för.
    Är det någon som har lust att berätta lite mer om dom?

• mammamia78

Vill också gärna veta mer om testerna.. väntar ivrigt på att min utredning ska starta.

• Minifer
    MissSummer skrev 2012-02-03 08:58:41 följande:
    Jag bloggslampar mig lite men jag blev så upprörd över ett debattinlägg jag såg i metro igår, så trött på att alla som gapar om att ritalin och concerta är "knark"
    epicblonde.blogg.se/2012/february/utkast-feb-...
    Slampa på du ;)

Du beskriver det verkligen bra. Jag går omkring nu inför diagnosen och funderar på om jag har inbillat mig, om jag överdrivit om jag kanske bara är lat i alla fall, och då är det skönt att dels se ditt inlägg ochkänna igen sig i varje ord, och det är underbart att se dina ord om att vakna upp ur koma. Mindra underbart att folk är dumma i huvudet och inte tänker längre än näsan räcker., Antar att samma människor skulle förvägra cancersjuka barn morfin också :P

Har du mailat den till metro? För det tycker jag att du borde göra (kanske med en omformulering på att köra upp saker i arslet, hehe)
  • mammamia78
    MissSummer skrev 2012-02-03 08:58:41 följande:
    Jag bloggslampar mig lite men jag blev så upprörd över ett debattinlägg jag såg i metro igår, så trött på att alla som gapar om att ritalin och concerta är "knark"
    epicblonde.blogg.se/2012/february/utkast-feb-...

Jag längtar efter att få diagnosen klar och få medicinera så jag kan bli som en normalfungerande människa, men har märkt hur oerhört okunniga folk är om AD(H)D och när jag försökt förklara hur det är för mig så får jag bara höra att sådär kan alla ha det ju, det är inte för du har diagnos, man sätter diagnos på alla så lätt numer och egentligen kanske alla borde få det isf m.m....

Jag är så orkeslös och det kräver så mkt mkt mer energi av mig bara att komma in och hänga upp nycklarna och hänga av mig saker jag måste tänka efter så oerhört mkt så jag inte råkar lägga nycklarna nånstans utan att tänka på vad jag gör hela tiden för då har jag glömt det sen. Om jag svävar iväg så kan jag ibland knappt minnas hur jag tog mig hem och om det verkligen var grönt i trafikljusen osv... så jag måste verkligen koncentrera mig så oerhört hårt på saker andra tar för givet liksom. Och det är det som gör en så trött ju.

Skulle vilja läst debattartikeln också...
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen