• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Anonym (ta inte i mig)

Vet inte om frågan kommit upp. Orkar inte läsa allt. Jag har diagnosen add har väldigt svårt för beröring när det inte är jag själv som tar initsiativet. Tycker detta är otroligt jobbigt att gång på gång behöva avvisa min sambo. Även m han förstår att det är en del av hur jag är. Känner någon igen detta? Tips? Någon som medicinerar som vet om sådana saker blir bättre?

• Moonis
    Anonym (ta inte i mig) skrev 2013-05-27 09:22:22 följande:
    Vet inte om frågan kommit upp. Orkar inte läsa allt. Jag har diagnosen add har väldigt svårt för beröring när det inte är jag själv som tar initsiativet. Tycker detta är otroligt jobbigt att gång på gång behöva avvisa min sambo. Även m han förstår att det är en del av hur jag är. Känner någon igen detta? Tips? Någon som medicinerar som vet om sådana saker blir bättre?
    Samma här. Men vet inte anledningen bakom helt för vi är inte i ett bra läge. 
  • Anonym (samma här)
    Anonym (ta inte i mig) skrev 2013-05-27 09:22:22 följande:

Men oj så känner jag med sjukt jobbigt men jag känner det mer som att jag blir utnyttjad när han tar på mig?? Fast jag inte blivit det? vill bara bli av m den känslan förstör jättemycket men med vin blir det lättare? Föresten någon mer med adhd som gillar vin
  • Anonym (ta inte i mig)
    Anonym (samma här) skrev 2013-05-27 16:05:13 följande:

Men oj så känner jag med sjukt jobbigt men jag känner det mer som att jag blir utnyttjad när han tar på mig?? Fast jag inte blivit det? vill bara bli av m den känslan förstör jättemycket men med vin blir det lättare? Föresten någon mer med adhd som gillar vin
    skönt att höra att man inte är ensam om känslan. jag har add och känner att virrvarret i huvet lugnar ner sig efter ett par glas vin. och som du säger mindre "känslig för beröring"   men de kan ju lätt bli lite farligt:) 
  • Anonym (samma här)
    Anonym (ta inte i mig) skrev 2013-05-28 08:45:40 följande:
    skönt att höra att man inte är ensam om känslan. jag har add och känner att virrvarret i huvet lugnar ner sig efter ett par glas vin. och som du säger mindre "känslig för beröring"   men de kan ju lätt bli lite farligt:) 
    ja verkligen bara man stoppar där... hi hi
  • Anonym (samma här)

jag är 40 men känner mig ibland som en äldre tonåring ... hoppas jag inte är ensam om det sen har jag rå humor emellanåt typ galg humor är jag ensam om det med?

• mammamia78
    Anonym (samma här) skrev 2013-05-28 14:03:37 följande:
    jag är 40 men känner mig ibland som en äldre tonåring ... hoppas jag inte är ensam om det sen har jag rå humor emellanåt typ galg humor är jag ensam om det med?

Känner igen mig själv! Så känner jag mig också...
  • Anonym (VMO BK)

Att får hit folk till denna sommarfest!
    Välkommen till Värnamo BK:s sommarfest den 29/6-13!  Till alla i Värnamo BK med andra!  Sommarfest!  Vi tycker att vi är värda en sommarfest så vi kan umgås och äta lite gott tillsammans.  Med detta vill vi speciellt tacka alla som ställer upp och hjälper till på våra tävlingar m.m.. Det är ni som gör att vi kan genomföra tävlingar på klubben!  Boka in kvällen den 29/6 kl. 18.00.  Till en ringa slant av 40 :- så ”bjuds” du på något gott grillat.  Egen dryck medtages. Anmäl dig till mig på antingen: emma.claesson@live.se eller Mobil: 070-2157354  Senast: 24/6  Vi ses där!  Välkomna!  Pris: 40 Kr

• Anonym (VMO BK)

Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m. Hos vuxna  - Mötesplatsen!

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med Asperger, Autism, Uyvecklingstörning m.m. som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, bok tips o.s.v. Hur utvecklar man de positiva sidorna?
    Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad
    För att diskutera symptom på Asperger, Autism, Utvecklingstörning hänvisar jag till den här tråden:

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen