Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

jag ältar allt jag med *grr* skitjobbigt.

• Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2011-01-13 12:04:41 följande:
    Slänger ut frågan här också.
    Ni som har diagnos ADD eller känner igen er i ADD mer än ADHD, blir ni någonsin rastlösa och stissiga, lite "hoppiga" och känner det som om ni har en massa överskottsenergi ni inte vet vart ni ska göra av? Ni vet bara att ni MÅSTE få utlopp för den annars slår det över liksom.
    Eller är det bara jag som har så?
    Jag känner igen mig och därför tror jag mer och mer att jag lutar åt ADHD hållet. Sitter ALDRIG still, biter i kinderna, vickar på tårna, trummar i takt både med händer och tänder (hehe rimmade lite där)
    Om jag någon gång måste sitta still så är det omöjligt då måste jag röra på mig ännu mer.
  • Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2011-01-13 12:42:22 följande:
    Själv misstänker en kombination av dom båda. Jag kan sitta stilla, som nu, framför datorn, skriva och kolla sidor men det är ju för att det jag håller på med är intressant. Skulle det inte vara det skulle jag bli tvungen att gå iväg och göra annat och sen komma tillbaka.

Men iaf. De här "tillstånden" som jag beskrev ovan finns inte där jämt utan kommer över mig då och då och jag vet inte om det är kopplat till någonting, dåligt med sömn, understimulering etc men jag misstänker att det kan ha med det att göra. Jag går upp i varv, från 0-100 på bara några minuter, blir mer utåtriktad och känner nästan som ett tryck infirån att jag MÅSTE göra något och det NU. Men inget konkret eller nyttigt utan mer, bus och jävelskap, eller prata sönder någons öron eller dansa eller nått. Jag vet inte.
    hahaha nu sitter vi och skriver överallt

Men har du kollat nått om bipolär? äh bara en tanke...

Men korta studer typ vid datorn kan jag vara stilla, men man rör ju ändå händerna när man skriver, använder musen, men kan komma på mig själv att jag vickar till med fotrn i bland om det går långsamt
  • Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2011-01-13 12:47:16 följande:
    Jag fick formulär att fylla i om bipolär av läkaren. Det som talar emot det är att dessa tillstånd går över väldigt snabbt, det är inte som varar i dagar, veckor eller månader som mani kan göra vid bipolär. Faktum är att det redan slagit över åt andra hållet (det höll i sig en knapp timme) och nu är jag istället skittrött.

Jo men sån är jag med. Om det går långsamt, om datorn hänger sig eller om en sida tar mer än 1 sekund att ladda får jag panik.
    Det finns olika typer av bipolär, vissa växlar flera gånger under dagen, för andra kan det ta dagar/veckor/månader/år Kommer inte i håg om du pratat nåt om borderline, där kan det ju svänga från minut till minut?
  • Anonym (hmm)

ja jag har diagnosen bipolär 2 det finns en annan typ, rapid cy....bla bla nånting, då kan man tydligen växla rätt snabbt

• Anonym (hmm)
    Anonym (ny med adhd) skrev 2011-01-13 15:53:11 följande:
    Ja, det har jag. Har börjat smälta det nu.
    Haft/har mycket problem men trodde inte det berodde på adhd.
    Innan min diagnos hade jag förutfattade meningar om hur adhd-personer fungerar (energiska/gapiga/våldsamma).
    Har inte tänkt på att man kan vara hyperaktiv så som jag är (syns inte utåt).

Det är jag som är ((ny med adhd)) i andra tråden också (angående bilkörning)
    haha och jag är hmm här med, kan nog slå i hop trådarna snart...Tungan ute
  • Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2011-01-15 01:25:56 följande:

Vi skulle ju ge varandra lite tips och så och här är ett ännu oprövat men det verkar lovande.

Sambon kom med förslag på att skapa ett googlekonto eller gmailkonto rättare sagt (tror man får googlekonto automatiskt då). Där finns iaf en kalender. Denna kalender kan man sedan skriva in noteringar i, möten, sysslor etc och synka till sin mobils kalender. Eftersom både sambon och jag är "lite glömska" har vi nu synkat detta konto till bådas mobiler, så allt vi skriver in där dyker alltså upp som påminnelser i mobilen. Det jag gillade med denna idén är att jag slipper knappa in allt från mobilen för det tycker jag är tråkig och ganska omständigt. Det går fortare på datorn liksom. Vi får se om det funkar. Tänkte börja nu i helgen.  

vilken smart grej, har ju redan ett konto där så nu har jag letat upp kalendern å ska försöka få till det med mobilen också
  • Anonym (hmm)

hur får man det hopkopplat med telefonen?

• Anonym (hmm)
    Anonym (Yrja) skrev 2011-01-15 15:53:19 följande:
    Först skrev jag in telefonnumret någonstans och fick en kod dit.. har du gjort det?

Sen valde jag sms i kalendern
    jag skrev in ett telefonnummer, men såg ingenstans om nått sms, ska kolla igen.....
  • Anonym (hmm)

jag hittade det, fyllde i och klickade skicka verifieringsnummer, men har inte fått nått sms än, dröjer det länge eller?

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen