ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Och! Är också väldigt nyfiken på vad du gör för att få vardagen att funka! Dela gärna med dig av knep och tips!
Och! Är också väldigt nyfiken på vad du gör för att få vardagen att funka! Dela gärna med dig av knep och tips!
Check!! började försöka skolka redan i trean faktiskt!!!! Hahaha... sa till läraren att jag hade ont i magen eller vad det nu var och trodde att det skulle funka *garv*. Och sedan har jag skolkat så mycket det bara gick... men i gymnasiet gick jag i en liten klass och fann min plats väldigt bra så där trivdes jag. Skolkade ioch för sig säkert mer än det vanliga men som sagt, mot slutet fixade det sig med bra betyg osv osv...
konstigt det där! Man hamnar ofta i strul och sådär men nästan alltid fixar det sig i slutänden ändå!! Har ni också så?
Tjenare! Har börjat jobba så har inte haft så mycket tid över att skriva. Men det är skönt med lite rutiner.
Och kul med nytt jobb också.Risken e väl dock att man tröttnar efter några månader... men är roligt nu iallafall!!
TjockKatt - det har jag inte ens tänkt på att man inte skulle få köra? Menar du att om man har ADD så skulle man inte få köra utan sin medicin? Det är inte ens någon som har sagt nåt om det under utredningen eller så... det borde de ju ha tagit upp tycker man? Har du hört det någonstans?
Ja antagligen är det så att det är helt annorlunda idag än när jag tog körkortet, vilket var för ungefär hundra år sen... typ...
Jag tänker mig att man själv har den förmågan att se om man är lämpad att köra bil. ADD och ADHD är kanske inte en sån diagnos som medför att man inte har en sån förmåga? I vissa fall kanske... jag vet inte riktigt... men en person som inte har den förmågan och verkligen inte är lämpad i trafiken bör ju då ha blivit nekad...
Apropå sista punkten där, 3-an, är det någon som fått den frågan vid utredning? Alltså om man har körkort? Lurigt detta ju...
Hoppas ni haft en skön jul
Här har det varit coolugnt och trevligt. Julklappar, mat och människor. Har jobbat en del så nu minskade genast datortiden. Har märkt att allt annat minskar också, trött, inte lika social osv. Men får som tur är ut det på jobbet. Och så har jag blivit av med körkortet!!!! DET är väl något att lägga till här när ni berättar om olika saker ni gjort och hur ni tänkt osv... jag tänkte INTE... och vi som diskuterade just det här med trafik osv förut här i tråden. SHIT alltså... får hoppas det inte blir indraget jättelänge, har ingen annan möjlighet än bilen att ta till jobbet så vet till sjutton hur jag ska göra nu
Men har ju bara mig själv att skylla... Så typiskt alltså!
Nåja, nu har jag skrivit av mig lite frustration!
God fortsättning på er alla!