Inlägg från: mammamia78 |Visa alla inlägg
  • mammamia78

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Någon som känner till någon bra tråd/grupp här på familjeliv eller kanske facebook för föräldrar till BARN med ADHD/ADD?? Vore kul/skönt o komma i kontakt med andra i liknande situaton och få vädra lite med de som vet hur det är oavsett man har fått diagnos på barnet eller om det ska göras en.

Sj har jag en dotter på 7 år som väntar på utredning nu för att få diagnosen ADHD, hon är otroligt hyperaktiv och en riktig vilding det har hon iofs alltid varit men nu börjar man fatta varför. Hon är otroligt begåvad och duktig, inga inlärningssvårigheter bara svårt o koncentrera sig och sitta stilla.

Jag behöver lära mig mer också om vad som är pga ADHD:n och vad som är vanligt trots hos barn typ. Ensamstående är jag och har varit sedan hon var 1,5 och jag ska själv också utredas för ADHD. Så vi har haft det rätt slitigt under åren innan det började uppdagas och man började förstå lite VARFÖR vissa saker var som de var.

• mammamia78

skulle varit till psykologen idag för o diskutera om utredning kan skyndas på eller om jag kan börja medicinera innan utredning medan jag väntar men de ringde o sa att han var hemma m sjukt barn idag. Tyyypiiiiiskt får vänta tills han hör av sig nu då ist för ny tid, jag hatar o vänta på saker ju.

• mammamia78

sakletare behöver jag verkligen mkt som försvinner om ja inte verkligen tänker på var jag lägger sakerna. Har alltid nycklarna på samma ställe, då vet jag var de är men råkar jag lägga dem ngn annanstans blir d kris telefonen kan ja ju ringa värre m annat som fjärren till tv;n osv..

• mammamia78

Tillalamm: som din man blir när han dricker så hade jag en kompis som blev, exakt!! Helt förändrad blev hon av alkohol o hon drack typ jämt. Vi är inte vänner längre pga hennes sätt när hon dricker. Dock vet jag inte om hon har ADHD eller nåt.

• mammamia78

34 om två veckor, sökte själv efter att fått tips att läsa om ADHD hos vuxna. o väntar på utredning nu.
    Tog upp det med psykologen o de höll med. Hade tidigsre kontakt pga ångest o depression.

• mammamia78

Jag HATAR när det är rörigt omkring mig och måste ha ordning på allt, var sak på sin plats annars funkar inget!! Min stora last är också godis (läs choklaaaaad) och cola. Har nog använt alkohol också tidigare men nu har jag helt slutat dricka, enda anledningen var för att dämpa ångesten o våga mer.

Problem att påbörja/ avsluta är typiskt för personer med ADHD. Först kommer man inte igång och när man väl gjort det så kan man inte sluta. Jag brukar fastna i städning ofta bl.a. först kommer jag inte igång o sen fastnar jag och sitter o rengör en skriv detaljerat typ eller börjar städa på flera ställen samtidigt så man har en enda röra för man inte blir klar på nåt ställe

• mammamia78

Funderar om jag kan ha PTSD också... Ska ta upp den diskussionen med min psykolog faktiskt. Tänkte att d inte var möjligt efter 6,5 år att fortfarande ha PTSD men måste ta upp det med min psykolog.
    Har ADHD diagnos och nån jävla depression rent ut sagt som jag inte gillar men som vill stanna hos mig o göra livet surt.

• mammamia78
    Anonym (samma här) skrev 2013-05-28 14:03:37 följande:
    jag är 40 men känner mig ibland som en äldre tonåring ... hoppas jag inte är ensam om det sen har jag rå humor emellanåt typ galg humor är jag ensam om det med?

Känner igen mig själv! Så känner jag mig också...
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen