Anonym (ADD?) skrev 2011-01-13 11:09:15 följande:
Tack för svar! Det är ju fantastiskt att läsa om andra, som liksom ändå klarar av sitt liv!
Vad befriande att läsa att du skrattade!!! Tack! Och visst är man rik på sedlar i gamla vinterjackor! Och kvitton i plånboken på saker man köpte för två år sedan...
Jag pratade länge med min man i förrgår. Och han var så himla fin! Han tyckte jag hade blivit mer "med" sen vi började ett e-nummerkrig för någon månad sen, Jag märker inget av det, men om jag verkar vara bättre, så kanske det är en början.
Jag tänkte köpa någon av böckerna som det tipsades om. Kanske skulle det vara värt att gå till doktorn och påbörja någonting, men just nu får det vara. Jag orkar inte börja en process...
Fiskolja, är det buffel o båg eller är det värt att testa?
Ja man fattar liksom inte hur andra gör... avsätter man en kvart för att rensa gamla kvitton, papper, grejor, sedlar eller? Eller lägger man de på ett särskilt ställe när man kommer hem? En plats för "kvitton" en plats för pennor... osv osv... men det kanske är för man lever i nuet så mycket som det glöms bort? Eller vad tror du? Menar alltså att om man handlat en sak och lagt ett kvitto i väskan, fickan, påsen så när man lägger det där så har det glömts bort direkt. För att inte tala om när man köper presenter till folk och sen när de frågar efter kvittot.. jaaa du... det händer att jag själv säger att jag kan byta och så går jag och köper en till sak bara för att jag tappat bort kvittot. Den jag köpte först ligger då och skräpar nånstans... men mitt stora problem är hur man organiserar hemmet. Har otroliga problem med det. I skåp och lådor och garderober osv osv... klädkammare... och sen att komma ihåg att städa... man blir ju trött bara man tänker på dessa saker... kan ju aldrig ta hem någon, är skittråkigt
Så när man kommer hem till andra som har det fint och så hemma så bara tänker man "hur sjutton gör de" ??