ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Anonym (pannkakan) skrev 2011-06-03 16:19:58 följande:
Hehe! Låter riktigt jobbigt! (Bilen gick sönder sist för mig också...hehe)Min KBT-psykolog kommer hela tiden med tips och idéer om hur jag ska minimera pressen och ångesten. Då gäller det att ha det så enkelt som möjligt. Dymo-textremsor på hyllorna, så att man inte ska behöva tänka vart saker ska stå.
Jag hade sånt flyt nu när jag flyttade in. Allt var nyrenoverat och nytt, nya maskiner installerade (disk/tvätt/torktummlare). Hade aldrig fixat vardagen utan dessa maskiner. Dom är ju guds gåva till mänskligheten!
de ville ha mig till manodepp i början av året, testade medicin, men icke efter 3 månader i bubblan av den skitmedicinen så klev jag in och sa jag tänker inte stoppa i mig ett enda jävla piller härifrån igen om ni inte gör en vettig utredning, morgel och fräs, obstinat till tusen , jag vägrar!!! typ så
jag är inne på att gå med i Linas matkasse, men jag måste få hit en frys, vill inte slänga mat och har nu bara 2 ½ hylla frys liksom, men skall få hit en hel frys och det skall bli så skönt, inte massa små handlande jämt och så kan jag frysa in maten som blir över, vi är ändå bara två här liksom.
Nu vill jag också tacka för bollandet, det fick mig att ta lite tag i min dag, så nu är spis och bänk röjda och ja skall göra köttbullar till middag och försöka få struktur på resten av dagen, istället för att ägga oss att vila här vilket var min plan innan, så innerligt tack
Är du intresserad ,så hör gärna av dig.

INte alltid uppskatta av omgivningen iaf.