Anonym (virrpanna) skrev 2010-12-08 14:22:02 följande:
Men ni överger väl inte tråden då om ni startar grupp på FB?

Absolut inte. Det var inte alls min tanke. Jag såg det mer som en kul grej, att kunna dela med sig/visa upp sina konstverk eftersom vi verkar vara ett par st här som tycker om att fota, måla och skapa. Men så skulle det ju också vara en plats för diskussioner (som här) men jag var kanske lite för tidigt ute? en del kanske känner att man vill "lära känna" varandra lite bättre innan man outa sig på FB. Jag vet inte.
Anonym (virrpanna) skrev 2010-12-08 14:21:02 följande:
Verkligen! Jag har också ofta misslyckats på mina jobb. Eller det känns som det iallafall. Gjort misstag, slarvfel osv osv men ändå får man jobb. Hoppas att det går bättre denna gången nu!
Hur menar du att du kommer ihop dig med chef och kollegor? Är det för att du inte riktigt har koll på hur man beter sig i olika situationer? Sånt har jag skitsvårt för. Kan bara säga något konstigt i något sammanhang som lät bra i min hjärna men så säger någon kollega typ "hmm det där var väl lite förhastat" och sådär... så numera har jag för det mesta en låg profil vid tex möten och så... skulle vara kul att veta hur man för sig på ett snyggt sätt...
Nja, jag hamnar i konflikt med andra p.g.a anpassningssvårigheter. Tror jag. En gång te.x var den ordninarie chefen borta på det här stället och en annan man (en av mina arbetskolleger) fick ta över skutan. Jag som hade arbetat där ganska länge hade koll på det mesta och fick springa som en skållad bäver mellan olika "stationer" för att hjälpa andra PLUS sköta min egna arbetsuppgifter då. Så, medan jag stod och hjälpte en kollega kommer han wannabechefen fram och säger att jag måste gå tillbaka till mina arbetsuppgifter nu. Ok, säger jag, ska bara avsluta det jag håller på med här. 2 min senare är han tillbaka och nu arg dessutom. Han ställer sig typ 4 cm ifrån mitt ansikte och ryter åt mig att göra som han säger. Då blir jag vansinnig, höjer mitt finger mot honom och säger argt: DU SÄGER INTE ÅT MIG VAD JAG SKA GÖRA OCH INTE!
När ordninarie chefen sen kom tillbaka sprang den här snubben raka vägen dit och skvallrade vilket resulterade i en stor fet utskällning